معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: ۹۳ درصد کل سود و مالیات شرکت‌های دولتی در ۱۰ شرکت است.

به گزارش جارچی اخبار، سید حمید پور محمدی در جلسه علنی امروز مجلس و در بررسی گزارش عملکرد بودجه سال ۹۹، عملکرد شش ماهه امسال و پیشنهادی سال ۱۴۰۱ درباره شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، تصریح کرد: با توجه به حساسیت مجلس نسبت به شفافیت عملکرد بودجه شرکت‌های دولتی، مجلس ۲ قانون تصویب کرد.

وی افزود: نخست آنکه مجلس به دولت تکلیف کرد که یک ماه زودتر از ارائه لایحه بودجه کل کشور، عملکرد بودجه شرکت‌های دولتی را به مجلس تقدیم کند و همچنین در قانونی دیگر و در قالب تبصره‌های بودجه ۱۴۰۰ مصوب کرد که دولت باید گزارش مجامع عمومی این شرکت‌ها را نیز تقدیم مجلس کند.

وی گفت: در سال ۱۳۹۹؛ تعداد شرکت‌های زیان ده دولتی ۱۴۸ عدد، شرکت‌های دولتی با سود سر به سر ۷۰ عدد و شرکت‌های سود ده میز ۱۵۹ عدد بوده است.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: ۹۳ درصد کل سود و مالیات شرکت‌های دولتی در ۱۰ شرکت است؛ این موضوع باید در اصلاح ساختار بودجه مورد توجه قرار گیرد.

پور محمدی گفت: در سال ۱۴۰۰ زیان دهی شرکت‌های دولتی کمتر شده و این شرکت‌ها ساماندهی شده اند به طوری که تعداد شرکت‌های زیان ده دولتی به ۶۹ عدد تقلیل یافته است.