رییس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی کشور گفت: تمامی فعالیت‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در راستای سند آمایش ملی و استانی تهیه است و طرح ها نیز در این همین راستا دسته بندی و اجرا می شود.

به گزارش جارچی اخبار، احمد تشکینی، عصر پنجشنبه در بازدید از مجتمع صنایع لاستیک یزد با اشاره به اهمیت سند آمایش برای وزارت صمت افزود: برنامه ریزی نه تنها برای استان‌ها بلکه به تفکیک برای شهرستان‌های هر استان بر پایه سند آمایش است.

وی خاطرنشان کرد:در  اجرای برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس سند آمایش ملی و استانی، با نمایندگان مجلس و رییسان سازمان صمت در استان‌ها در ارتباط هستیم و از نظر آنها استفاده می کنیم.

رییس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ادامه داد: در این راستا برای تمامی نمایندگان مجلس نامه ارسال شد ،نظرها و ظرفیت‌های حوزه‌های انتخابی آنها درخواست شد.

وی افزود: در حوزه صنعت، به تفکیک شهرستان‌ها اقدام به احصا ظرفیت‌های بالقوه خواهیم کرد و بعد از اتمام این مرحله ، مرحله دوم شامل تعریف پروژه ها بر اساس ظرفیت‌ها آغاز می شود.

این مسئول تصریح کرد: برنامه‌ریزی چند زیرمجموعه شامل طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت، فعالیت‌ های جدیدی که امکان رقابت‌پذیری در استان و شهرستان را دارد، احیا معادن، توسعه زیرساخت‌ها و شهرک‌های صنعتی در دستور کار است.

تشکینی ادامه داد: مرحله دوم سند آمایش برای ۱۲ استان در دست تکمیل است و تا پایان آذرماه جاری نهایی می شود.

مجتمع صنایع لاستیک یزد یکی از واحدهای بزرگ تولیدی استان است که بخشی از نیازهای کشور را تامین می کند.