فرماندار اشنویه گفت: ۸۴ نفر از سرنشینان خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک جاده‌های این شهرستان که قادر به ادامه راه نبودند، از صبح امروز تاکنون با تلاش راهداران و نیروهای امدادی نجات یافته اند.

به گزارش جارچی اخبار، سید علی ترابی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد، مسافران ۲۸ دستگاه خودرو سواری بودند که در محور اشنویه – ارومیه مسیر “مرگور”به علت کولاک شدید در راه مانده بودند که با تلاش نیروهای هلال‌ احمر و دیگر نیروهای امدادی اداره راهداری نجات یافتند.

وی افزود:از بامداد امروز در محورهای شریانی کار برف‌روبی و نمک‌پاشی توسط اداره راهداری در چندین نوبت آغاز شده و پس از بارش برف طی شب گذشته در روستاهای کوهستانی این شهرستان تمامی راه‌های روستایی بازگشایی شد.

فرماندار اشنویه ادامه داد:با آغاز بارش برف از بامداد گذشته،۶۰کیلومتر از جاده‌های این شهرستان برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است و هم‌اکنون تردد در محورهای اصلی این شهرستان  در جریان بوده و راهداران در جاده‌ها و راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند.

ترابی بیان کرد:تمامی نیروهای راهداری و امدادی در جاده‌ها حضور دارند و مسافران از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

شهرستان مرزی اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و “آغبلاغ” است.

بارش برف از بامداد امروز، جمعه در آذربایجان غربی آغاز شده و همچنان ادامه دارد