نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از تشکیل کمیته هنر و رسانه با حضور چهره‌های شاخص از جامعه هنری کشور برای حفظ مالکیت معنوی هنرمندان (جلوگیری از سوء استفاده از نام هنرمندان) خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، غلامرضامنتظری در گفتگو با  خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: ما مسئولیت اخلاقی و قانونی نسبت به هم داریم، اگر از جایگاه و منزلت شخصی هنرمندان از بُعد اجتماعی استفاده می‌کنیم، حتما باید رضایت آن را جلب کنیم در غیر این صورت یک کار غیراخلاقی انجام شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: ما در این زمینه خلاء قانونی داریم، اما، چون این موضوع کاملا برای قانونگذار روشن بوده، قانونگذار برای آن ضرورتی ندیده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس افزود: احترام و موضوع رعایت مسائل اخلاقی به عهده جامعه گذاشته شده است، اما باید نسبت به آن موارد و نکات اخلاقی افراد پایبند باشند، نباید بدون اجازه از نام و اسامی افراد به خصوص چهره‌های شناخته شده سوء استفاده شود.

منتظری با تاکید بر اینکه نشستی مشترک میان کمیسیون فرهنگی و جمعی از هنرمندان باید تشکیل شود گفت: هنرمندان مصادیق آشکاری را به ما در کمیسیون فرهنگی ارائه کنند، چرا که آن‌ها به دلیل احترام برای مردم شاید نتوانند از نام و نشانشان دفاع کنند، اما ما می‌توانیم در مجلس بر اساس مسئله نظارتی این موضوع را پیگیری کنیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به موازات نشست مشترک، جلسه‌ای را برای دفاع از هنرمندان برای ممانعت از سوءاستفاده از هر گونه اسامی آن‌ها بدون کسب اجازه تشکیل خواهیم داد تا شاهد تکرار چنین مواردی نباشیم، بسیاری از چهره‌های شاخص حرمت نگه می‌دارند و ما وظیفه داریم نسبت به حقوق دیگران مدافع باشیم.

منتظری تاکید کرد: در کمیسیون فرهنگی کمیته‌ای تخصصی تحت عنوان هنر و رسانه داریم و منتظر حضور جمعی از هنرمندان هستیم تا به این موضوع رسیدگی و مسئله را حل و فصل کنیم.