معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسائل کشور با تربیت صحیح و مطلوب معلم امکان‌پذیر است، گفت: همه تلاشمان بر این است که تا قبل از پایان سالجاری، نام‌نویسی و آزمون برای جذب حدود ۳۵ هزار معلم مورد نیاز آموزش و پرورش در کشور انجام شود.

به گزارش جارچی اخبار،  قاسم احمدی لاشکی روز پنجشنبه در نشست با روسای ۲۲ گانه آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: مناسب‌ترین راه برای جذب و تربیت معلمان خوش فکر و نخبه، مسیر دانشگاه فرهنگیان بوده و راه رسیدن به کیفیت مناسب در آموزش‌های مدارس، کاهش جذب نیروهای آموزش و پرورش از طریق راه‌های غیرعلمی است.

وی بیان کرد: تربیت معلم، رکن اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می‌شود و راز کاهش مسائل مختلف کشور با تربیت صحیح و مطلوب معلم و براساس مبنای علمی امکانپذیر است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: عدالت آموزشی با داشتن فضای ایمن آموزشی رابطه مستقیمی دارد و باید تلاش کرد تا عدالت در ساخت فضاهای آموزشی ایمن در کشور و استان‌ها به صورت مطلوب اجرایی شود.

وی با اشاره به تربیت دانش آموزان براساس ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین ادامه داد: مسائل و آموزه‌های تربیتی نباید همگام با مسائل آموزشی مورد توجه قرار گیرد و استفاده از فضای مجازی برای تدریس غیرحضوری، ضرورت توجه به آسیب‌های اجتماعی را دوچندان کرده است.

احمدی لاشکی، استقلال در قانونگذاری برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت مطلوب و مصون بودن آموزش و پرورش از فشارهای بیرونی و سیاسی را از مهمترین عوامل پیشرفت آموزشی در جوامع پیشرفته عنوان کرد.

نماینده تام الاختیار مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در سفرهای استانی به هرمزگان گفت: باید تلاش شود آموزش‌های حضوری بار دیگر بیشترین روش در مدارس کشور باشد و معضلات و مسائل آموزشی و تربیتی با حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس کاهش یابد.