نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال جلوگیری از زمین خواری در منابع طبیعی و حریم روستا‌ها و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در باغات و منابع طبیعی هستیم.

به گزارش جارچی اخبار، صدیف بدری افزود: در کمیسیون طرحی با عنوان “ساماندهی ساخت و ساز‌ها در حریم روستا‌ها و مقابله زمین خواری” مورد بررسی قرار گرفته و کلیات آن با موافقت نمایندگان به تصویب رسیده و سپس برای بررسی و چکش کاری به کمیته تخصصی ارسال شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع ساخت و ساز در حریم روستا‌ها دغدغه و چالشی چندین ساله است؛ معتقدیم ساخت و ساز برای اهالی روستا و مردم بومی هر منطقه‌ای تسهیل شده و مجوز تغییر کاربری، افزایش محدوده حریم و دریافت مجوز ساخت و ساز برای ساکنین هر منطقه‌ای و فرزندان آن‌ها تسهیل شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین تاکید کرد: از طرفی باید تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم روستا‌ها که توسط افراد غیربومی به دلیل وجود خلاء‌های قانونی انجام می‌شود تحت نظارت و کنترل قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ساخت و ساز در محدوده حریم روستا‌ها و تغییر کاربری اراضی کشاورزی با مجوز‌هایی از سوی ارگان‌هایی نظیر دهیاری‌ها، بخش‌داری‌ها، شهرداری‌ها و … صادر می‌شود که باید ساماندهی شده و تحت نظر یک مجموعه و متولی واحدی صورت بگیرد.