نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۳۵۰ میلیارد ریال برای نوسازی مدارس این شهرستان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، یوسف داودی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش سراب گفت: با پیگیری‌های انجام شده، برای نوسازی، مقاوم سازی و تجهیز پنج مدرسه شهری و روستایی در این شهرستان، ۳۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه ساختمان ۶۰ درصد مدارس شهرستان سراب فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد، افزود: عمر ساخت این مدارس بیش از ۵۰ سال است و تعدادی از آن‌ها در برابر زلزله مقاوم نیستند و استانداردهای لازم را ندارد.

داودی با قدردانی از تلاش خیران مدرسه ساز و همت مدیریت آموزش و پرورش سراب در بازسازی مدارس گفت: در حال حاضر ۳۰ باب مدرسه ۴، ۶ و ۱۲ کلاسه با مشارکت سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در حال ساخت است.

مدیر آموزش و پرورش سراب نیز از بازگشت ۶۶۳ نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل شهرستان به آموزش در سال جاری خبر داد و افزود: هم اکنون این تعداد دانش آموز، از طریق خرید خدمات آموزشی و بسته حمایتی مشغول به تحصیل هستند.

رضا اسدی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی قبولان کنکور، نسبت به سال‌های قبل گفت: در سالج اری ۴۲ دانش آموز سرابی، در رشته‌های پزشکی، مهندسی و تربیت معلم، رتبه زیر ۳ هزار را کسب کرده اند.

امام جمعه سراب هم از دستگاه‌های خدمات رسان خواست در صورت بدهی مدارس، از بابت بهای برق، گاز و آب مصرفی قبل از قطعی، به مدیران اطلاع قبلی داده شود، تا دانش آموزان با مشکل مواجه نشوند.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به تعطیل بودن کلاس‌های تربیتی و پرورشی در دوران کرونا، بر لزوم برگزاری دوباره این کلاس‌ها، در مدارس شهرستان تاکید کرد.