رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: مجوز بیش از ۳۰۰ کسب و کار خانگی در درگاه صدور مجوز‌ها همان لحظه صادر می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، سیاح در گفتگو با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه از ۱۸ اسفند هیچ دستگاه صادر کننده مجوز فعالیت‌های کسب و کار حق ندارد از مردم برای صدور مجوز کاغذ بگیرد و همه فرایند‌ها باید الکترونیکی شود، افزود: البته برخی دستگاه‌ها آمادگی این کار را ندارند که در تلاش هستیم تا ۱۸ اسفند آمادگی را در همه دستگاه‌ها ایجاد کنیم.

وی گفت: با الکترونیکی شدن صدور مجوزها، دستگاه صادر کننده مجوز برای استعلام، کاغذ به کسی نمی‌دهد و استعلام‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

آقای سیاح افزود: استعلام از برخی دستگاه‌ها به حدی دشوار است که کارآفرینان از دریافت مجوز پس از چند سال عاجز می‌شوند و کار را رها می‌کنند.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد کسب و کار‌های خانگی پس از رویت شرایط، درخواست خود را در درگاه صدور مجوز‌ها ارائه می‌دهند و مجوز برای آن‌ها همان لحظه صادر می‌شود.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد افزود: مجوز‌های ثبت محور و اعلانی در جا صادر می‌شود و در مجوز‌های غیراعلانی شرایط، مدارک، هزینه و زمان به متقاضی به صورت شفاف اعلام می‌شود.

آقای سیاح گفت: اگر دستگاهی بیش از زمانی که در درگاه صدور مجوز‌ها اعلام می‌شود در صدور مجوز تعلل کند مرتکب جرم شده است.