مدیر جهاد کشاورزی عجب شیر از جذب و پرداخت ۱۱ میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال تسهیلات بانکی در ۲ ماه گذشته توسط مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار،  احمد اسلامی روز دوشنبه گفت: دامداران دارای مجوز دامداری به تعداد ۹۰ نفر با دام های پلاک کوبی شده پس از ثبت نام در سامانه سیتا به بانک کشاورزی جهت جذب تسهیلات بانکی به مبلغ ۸ میلیارد ریال با سود ۱۱درصد در سال زراعی  ۱۴۰۱-۱۴۰۰ معرفی شدند.

وی ضمن اعلام اینکه  ۱۰۰ درصد این اعتبار جذب شده است، ادامه داد: علاوه بر این تسهیلات، مبلغ سه میلیارد ریال وام مشاغل خانگی در ۲ بخش طرح های پشتیبان به متقاضیان اعطا شد؛ این تسهیلات به تعداد سه طرح و مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با اشتغال زایی ۱۲ نفر و طرح های مستقل به تعداد پنج طرح با اشتغالزایی پنج نفر به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در حوزه های صنایع تبدیلی و تولیدات دامی توسط بانک های رفاه و توسعه تعاون جذب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر ضمن اشاره به مشارکت خوب دامداران با کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان افزود: همچنین تاکنون تعداد ۴۹ هزار و ۵۳۰ راس دام سبک و هشت هزار و ۷۶۲ راس دام سنگین با مجموع ۵۸ هزار و ۲۹۲ راس دام در سطح شهرستان پلاک گذاری شده اند.

شهرستان ۷۰ هزار نفری عجب شیر در ۹۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.