مهدی غلامی فعال رسانه ای استان مرکزی

سال ۸۷ علی اکبر شعبانی فر که زاده جهرم استان فارس بود به عنوان استانداری مرکزی منصوب شد و در این امر نمایندگان مجلس مانند سید احمد لطفی و بهمن اخوان حمایتهای ویژه ای از وی میکردند ولی در عوض محمود احمدی بیغش همواره انتقادهایی را داشت.
شعبانی فر که لهجه ای شیرازی داشت و افراد را به اسم کاکو صدا میزد توانست در دوره خود اقدامات شایسته ای را رقم بزند و در بحث عمرانی نیز کارنامه قابل قبولی را به جا گذاشت و یک نکته بارز آن قراردادن معاونین توانمند بود که برای مثال هوشنگ بازوند بعدها به عنوان استاندار استانهای لرستان و کرمانشاه درآمد و ابولقاسم نصرالهی در حال حاضر نیز مجددا جزو گزینه ها برای آمدن مجدد برای تصدی معاون سیاسی استانداری مرکزی است.
بعد از شعبانی فر نوبت به محمد حسین مقیمی که اصالتا خمینی بود ،رسید و وی با توجه به اینکه اولین استاندار اصلاح طلب در دوره روحانی بود نگاه های ویژه ای همگان بر وی داشتند و مقیمی با آمدنش به یکباره اکثر مدیریتها را دستخوش تغییرات کرد و به رنگ دولت خودش درآورد .
نکته ای که در دوره مقیمی به چشم میخورد این است که از همان روزهای ابتدایی همگان بر این باور بودند که وی زمان زیادی همانند شعبانی فر در استان نخواهد ماند ودرنهایت هم پس از گذشت پانزده ماه از تصدی استانداری به‌عنوان معاون سیاسی وزیر کشور منصوب و بعدا به استانداری تهران رسید اما به علت بازنشستگی از ادامه فعالیت دولتی منع شد.
بعد از مقیمی در کش و قوسهایی بین گزینه های مطرح آن زمان نوبت به محمود زمانی قمی که قدی کوتاه اما بسیار سیاسی و با تجربه بود، رسید و وی در دوره خود ضمن اینکه اقدامات خوبی را انجام داد اما به دلیل اعتماد زیاد داشتن به یکسری از سیاسیون اندکی مورد انتقاد قرار گرفت ولی در نهایت خودش با اعتباری که در کشور داشت بسیاری از مسائل را به خوبی مدیریت کرد.
بعد از زمانی قمی نوبت به سید علی آقازاده اعتدالی رسید که قبل از زمانی قمی هم اسمش برای استانداری مطرح ولی نتوانسته بود به این مهم دست یابد ولی بالاخره با کمک سید مهدی مقدسی و همراهی محمد حسینی،علی ابراهیمی نمایندگان مجلس شورای اسلامی موفق به رسیدن به این امر شد.
آقازاده که به نسبت دو استاندار قبلی دولت روحانی قبلا سابقه استانداری نداشت کمی برایش مدیریت چنین مجموعه ای سخت بود ودر دوران وی علی رغم اقداماتی که صورت گرفت نتوانست به زعم تعداد قابل توجهی از صاحب نظران انتصابات خوبی را داشته باشد و استان در این راستا دچار یکسری مشکلات شد.
بعد از رفتن آقازاده قد بلند و خوشتیپ که در نهایت کسی متوجه نشد وی اصالتا اهل کجاست ودر این راستا صحبتهایی در محافل از نیاوران بالا شهر تهران تا کوچه های خزانه،شوش و حتی جوادیه در پایین شهر تهران مطرح بود ،فرزاد مخلص الائمه به استانداری مرکزی نائل شد.
مخلص الائمه که اولین استاندار دولت رئیسی است انتظارات و توقعات از وی بسیار بالاست و همگان خواستار آن هستند که با آمدن دولت انقلابی و مردمی بحث شایسته سالاری در انتصابات را به جد دنبال کند و وی در ابتدا با نشان دادن اهمیت به جوانان امیر هادی و مهدی الیاسی این دو دهه شصتی را در فرمانداریهای اراک و ساوه قرار داد که امیدواریم بتوانند موفق عمل کنند ولی به طورکلی در بعضی از انتصابات به زعم تعدادی از صاحب نظران و نیروهای انقلابی ضعیف عمل کرد که در این راستا این نیروهای انقلابی خواستار هستند که در انتصاباتش صحبتهای سید ابراهیم رئیسی را فصل الخطاب قرار دهد و در خصوص این امر نیز محمد حسن آصفری و ولی اله بیاتی و…از نمایندگان مجلس خواستار دقت بیشتر مخلص الائمه در انتصابات هستند.
درنهایت امیدواریم هر کدام از استاندارهای استان مرکزی در هر سمت و جایگاهی که قرار دارند، به پاس زحماتی که کشیده اند موفق و پیروز باشند و مخلص الائمه استاندار فعلی هم بتواند با تعامل با همه طیفهای انقلابی انتصابهای درستی را صورت دهد.