وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه فضای آموزشی کشور در سال ۵۷ کمتر از ۱.۵ مترمربع بود ولی به برکت انقلاب اسلامی این سرانه با افزایش بیش از سه برابری به ۵.۲ متر مربع رسید.

به گزارش جارچی اخبار، یوسف نوری روز پنجشنبه در جمع نمایندگان شورای دانش‌آموزی شهرستان ورامین که در هنرستان کشاورزی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت:پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ، سرانه فضای آموزشی کشور در سال ۵۷ کمتر از ۱.۵ مترمربع بود ولی امروز به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی این سرانه به ۵.۲ مترمربع رسیده است.
نوری گفت: امروز به برکت تلاش معلمان و دانش‌آموزان متخصص و متعهد، دانش‌آموزان در المپیادهای دانش آموزی جهان رتبه‌های برتر را کسب کرده و با هدایت‌های حضرت امام و منویات مقام معظم رهبری به قله‌های رفیع علمی دست یافته‌اند.
وی تصریح کرد: باید توجه داشت که محرومیت محدودیت نیست و باید تلاش کنیم تا خودمان را محدود نکرده و با کمترین امکانات، بیشترین دستاوردها را کسب کنیم.
نوری اظهار داشت: استان تهران به دلیل مهاجرت‌های صورت گرفته، از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است و نظام آموزش و پرورش تلاش دارد تا با تلاش و همت، بخش مهمی از نیازهای این منطقه را برآورده کند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان، آینده سازان گام دوم انقلاب اسلامی هستند و لازم است تا با فعال کردن کانون های فرهنگی تربیتی، نیروهای توانمند و متعهد را فعال کرده و یکی از مهمترین ارکان پیشرفت و توسعه جامعه به عنوان نیروی انسانی را را تربیت کننئد.
نوری تأکید کرد: نظام آموزشی باید به سمت نظامی به روز حرکت کند چرا که دانش‌آموزان ایران اسلامی از ظرفیت‌های بی‌شماری برخوردارند که با توجه به این توان و ظرفیت باید آموزش و پرورش را به روز و نوآور کرد.
وی با اشاره به شرایط کرونایی حاکم بر آموزش و پرورش و ارائه دروس در بستر فضای مجازی گفت: آموزش مجازی به ناچار و به دلیل شرایط کرونایی ارائه شد ولی با بررسی نتیجه آزمون‌های دیماه امسال متوجه شدیم که این آموزش عمیق نبوده و نتوانسته نیاز دانش‌آموزان را برطرف کند.
نوری در خصوص کنکور نیز گفت: بر اساس آخرین مصوبه آموزش و پرورش، قرار شده تا معدل تا ۴۰ درصد در کنکور تأثیر داشته باشد که اجرای این مصوبه از سال ۱۴۰۳ خواهد بود