رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: سرود «ولایت ۱۴۰۰» به مناسبت دیدار سالانه مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب اسلامی تولید شد.

به گزارش جارچی اخبار، سیدمحمدحسین بلاغی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حوزه هنری استان همانند سال های گذشته، همزمان با دیدار مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب به مناسبت قیام ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶، اقدام به تولید این سرود کرده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز دیدار مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب همچون سال گذشته به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار می شود، اظهار داشت: ویدیو کلیپ سرود «ولایت ۱۴۰۰» نیز برای انتشار در فضای مجازی توسط حوزه هنری استان تولید شده است.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه پس از انتشار فراخوان شعر ولایت در سال جاری بیش از ۴۰ عنوان شعر به دبیرخانه حوزه هنری استان ارسال شده است، گفت: از بین این اشعار، اساتید حوزه شعر و ادبیات با همکاری آهنگسازان، از شعر مرتضی طوسی در این سرود استفاده کردند.

بلاغی، با اشاره به اینکه این گروه سرود برای نخستین بار توسط گروهی از نوجوانان و بزرگسالان اجرا شده است، ادامه داد: این سرود توسط گروه ۱۸ نفره سرود و همنوایی حوزه هنری استان شامل منتخبی از گروه های سرود کل استان به ۲ زبان ترکی آذربایجانی و فارسی همخوانی می شود.

وی یادآوری کرد: آهنگسازی این سرود توسط «میثم ناعمی» انجام شده و با هدف عرض ارادت مردم آذربایجان به رهبر معظم انقلاب و تجدید بیعت با آرمان های امام راحل (ره) سروده شده است.

بلاغی، افزود: محتوای سرود «ولایت ۱۴۰۰» شامل اعلام بیعت مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب، وحدت و انسجام ملی، اقتدار و عزت جهانی، ویژگی های غیرتمندانه مردم آذربایجان، امید و نگاه به آینده و جبهه مقاومت است.

سرود «ولایت» به مناسبت قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال ۵۶ به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی، توسط مردم این کلانشهر در دیدار با رهبر معظم انقلاب همخوانی می شود.