عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر واگذاری معادن به افرادی که توانایی بهره‌برداری از آن‌ها را دارند، تاکید کرد.

به گزارش جارچی اخبار،  فیروزی، با اشاره به اهمیت ارائه زمان بندی برای فعال‌سازی معادن راکد، گفت: معادن بزرگ کشور که می‌توانند درآمدزایی مناسبی داشته باشند، باید به افراد دارای اهلیت فنی و مالی لازم، واگذار شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین گام در حوزه معادن را ایجاد بانک اطلاعاتی جامع دانست و افزود: برای ایجاد این بانک نباید به اطلاعات سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها اکتفا کرد؛ بلکه باید این اطلاعات از کانال‌های مختلف جمع‌آوری و پالایش شود تا بتوان اطلاعات کامل و جامعی در این حوزه به دست آورد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: برای فعال‌سازی معادن غیرفعال باید برنامه زمانبندی مشخص کرد؛ به این معنا که به طور مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت ۳۰ درصد این معادن را در سال ۱۴۰۱ فعال کند و در این بین باید به سمت فعال‌سازی معادنی برویم که درآمدزایی و اشتغالزایی بالایی دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین به ضرورت استفاده از بخش خصوصی در حوزه معادن، اشاره و تصریح کرد: باید سازوکار و تجهیزات موردنیاز برای فعال‌سازی معادن تعیین شود.