فرماندار خنداب گفت:از سال ۹۹ افرادی دنبال مجوز برای برداشت از کوه قزل داغ خنداب بوده اند که و ما منتظریم در این راستا دستور دادستان را بگیریم تا این امر منتفی شود.
به گزارش جارچی اخبار، مجید گازری افزود:از زمانی که بنده تصدی فرمانداری خنداب را برعهده گرفته ام‌افرادی به دنبال آن بوده اند که مجوز را تمدید کنند و باتوجه به آنکه مدیر سازمان صمت آگاهانه و یا ناآگاهانه مجوز را صادر کرده و این مهم در صورتی هم‌میباشد که مدیر سازمان صمت شهرستان و بخشدار اصلا از این موضوع خبر نداشته اند و به یکباره متوجه شدیم که این فرد یا پیمانکار میخواهد از این کوه برداشت کند.
وی ادامه داد:در بازه زمانی ۳الی ۴روزه ایام دهه فجر بود که مصوبه شورای تأمین را گرفتیم که تا ۱۵ فروردین این عملیات متوقف شود ولی به یکباره متوجه شدیم که این فرد مشغول به برداشت از این کوه شده و دستگاه مربوط را به آنجا برده که با نارضایتی و شکایت اهالی آن منطقه مواجهه شد.
گازری همچنین بیان داشت:در این راستا سبزپوشان نیروی انتظامی به موقع در محل مستقر شدند و ما هم بلافاصله خودمان را به آنجا رساندیم ودر این حین نماینده حقوقی منابع طبیعی شهرستان هم به دفتر دادستان خنداب مراجعه کرده و قرارشد جلسه ای برگزار شود و بحث بر این است که این مهم تا مراحل بعدی متوقف شود.
گازری اضافه کرد:متاسفانه مسیری که میخواهد در این عملیات انجام شود، زمینهای کشاورزی مردم را ازبین خواهد رفت و دیگر اینکه در این زمینه این فرد مجوز دارد ولی بین منابع طبیعی و سازمان صمت در بحث استان با شهرستان و همچنین بدون هماهنگی با بخشدار این امرصورت گرفته و از همه مهمتر بدون در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و درگیریهای احتمالی که صددرصد اتفاق خواهد افتاد ،در وهله اول با مخالفت مردم و بعد با مخالف ما ،انشاالله که با دستور دادستان این مهم متوقف خواهد شد.