مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز  برای احداث ساختمان جدید شورای شهر تبریز  در بودجه سال آتی مصوب شد

شورای اسلامی شهر تبریز اعتباری معادل ۱۱ میلیارد تومان برای تکمیل و اتمام پارک موزه دفاع مقدس این کلانشهر اختصاص داد.

به گزارش جارچی اخبار، در نشست علنی روز شنبه شورای شهر تبریز، اعضا ضمن بررسی پیشنهاد شهرداری تبریز مبنی بر پرداخت پنج میلیارد تومان درخواست رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی و موافقت با این درخواست، مبلغ پنج میلیارد تومان نیز به آن اضافه و یک میلیارد تومان دیگر نیز بودجه فرهنگی برای پارک موزه دفاع مقدس مصوب کردند.

رئیس شورای شهر تبریز در این نشست گفت: باید توجه داشته باشیم مسائل مربوط به پارک موزه دفاع مقدس تنها با این مبلغ حل نمی‌شود و باید سایر نهادها و دستگاه های اجرایی استان نیز برای این مجموعه مساعدت های لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام رسول برگی اظهار داشت: محل پارک موزه دفاع مقدس و پارک شمیم پایداری معارض دارد که باید این معضل اساسی در اسرع وقت رفع شود.

پروژه مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس تبریز یکی از پروژه‌های فرهنگی مهم آذربایجان‌ شرقی است که افزون بر ۲۰ سال از کلنگ زنی آن سپری می شود و در این مدت به رغم قول های مسئولان وقت تاکنون بهره برداری کامل از این مجموعه محقق نشده است.

این مجموعه محدوده ۶۸ هکتاری و زیربنای ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربعی شامل موزه، بوستان شمیم پایداری، مقبره شهدای گمنام، تالار اجتماعات گالری شهدا، نمایشگاه و کتابخانه تخصصی و بخش های مختلف اداری را شامل می شود که در در منطقه شرق تبریز در دست احداث می باشد.

در نشست امروز همچنین با رای اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث ساختمان جدید شورا در محل ساختمان نیمه کاره شهرداری منطقه ۱ و یا عمارت کلاه فرنگی پارک باغشمال در بودجه سال آتی مصوب شد.