کارشناسان معتقدند تاثیر درگیری نظامی روسیه با اوکراین روی بازار سرمایه ایران نسبت به حوزه‌های دیگر کمتر است. اما پیش بینی می‌شود امروز شنبه و یا فردا شاهد رفتار هیجانی و یا احساسی سرمایه گذاران باشیم.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از صدا و سیما، امروز شنبه هفتم اسفند در حالی آماده شروع معاملات بازار سهام خواهیم بود که در جریان معاملات روز چهارشنبه بازار متعادل و با برتری نسبی سمت خرید همراه بود به طوری که شاخص کل در پایان با بیش از ۳ هزار واحد، به محدوده یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحدی نزدیک شد. از این رو پیش بینی می‌شود امروز معاملات کمی با چاشنی عرضه آغاز شود، اما رفته رفته سمت تقاضا تقویت شود.

در مجموع با توجه به اقدامات خوب دولت و مجلس در هدایت نقدینگی به سمت بخش تولید، مبنی بر لغو معافیت مالیاتی سپرده‌های بانکی شرکت‌ها و اشخاص حقوقی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور که منجر به ورود پول به بازار سرمایه می‌شود می‌توان روند معاملات این هفته بورس را مثبت ارزیابی کرد.

همچنین چنانچه نرخ بهره بین بانکی به زیر ۲۰ درصد کاهش یابد، رشد آرام بورس آغاز خواهد شد. از طرفی افزایش قیمت نفت و گاز در سطح جهان به دلیل درگیری نظامی روسیه با اوکراین پیش بینی شوکی مثبت روی قیمت برخی گروه‌های بازار مانند کامودیتی‌ها، پالایشی‌ها دیده می‌شود.

در کل به اعتقاد کارشناسان اسفند، ماه عرضه‌های بازار سرمایه است و تمامی گروه‌ها و افراد به دنبال نقدینگی هستند و با توجه به ارزندگی سهام در کف قیمتی به دید سرمایه گذاری بلندمدت سهام بنیادی مناسب سرمایه گذاری است.