مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: فعالیت های فرهنگی باید موجب ایجاد جریانی در جامعه شده و تاثیرات این رویدادها محسوس باشد بنابراین برگزاری غیرحضوری جشنواره تئاتر رضوی منتفی شده و امید است در اردیبهشت ۱۴۰۱ با فروکش کردن کرونا، این جشنواره با حضور پررونق هنرمندان استان

سیدقاسم ناظمی، روز دوشنبه در نشست مشترک با مشاور امور فرهنگی،‌ هنری و استان های بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و اعضای شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی باید موجب ایجاد جریانی در جامعه شده و تاثیرات این رویدادها محسوس باشد، افزود: با توجه به جایگاه ویژه‌ تبریز در حوزه هنر تئاتر و زبانزد بودن ارادت و علاقه مردمان این خطه به ساحت مقدس امام رضا (ع)، برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در تبریز می‌تواند آینده روشن و محتوایی غنی را برای این جشنواره رقم بزند.

وی با اظهارامیدواری به اینکه با تمهیدات بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و همراهی اهالی تئاتر، جشنواره سراسری تئاتر رضوی به یک برند تبدیل شود، اظهار داشت: تئاتر رضوی با مضمونی آیینی، رویداد بزرگ فرهنگی مذهبی است و برگزاری آن در تبریز به عنوان یکی از پیشتازان هنر تئاتر در کشور، افتخار بزرگی محسوب می شود.

ناظمی، خواستار ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی در تبریز شد و ادامه داد: برای تاثیرگذاری بیشتر این جشنواره باید چشم‌انداز چندین ساله‌ای برای آن تعریف و هدف گذاری شود.

در این نشست دبیر اجرایی و دبیر تخصصی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی نیز گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارایه کردند.

براساس این گزارش با توجه به گسترش بیماری کرونا و لزوم توجه به سلامت اهالی فرهنگ و هنر، زمان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در تبریز که قرار بود از ۲۹ بهمن تا سوم اسفند برگزار شود به دهه سوم اردیبهشت ۱۴۰۱ موکول شده است.