رئیس صندوق کارآفرینی امید مراغه گفت: حمایت از اشتغال و تثبیت شغل روستائیان و عشایر در اولویت این صندوق دولتی قرار دارد

به گزارش جارچی اخبار، علی جوان روز دوشنبه با بیان اینکه از اول سال تا بهمن سال جاری ۶ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره برای ۱۲۰ طرح اشتغال در این شهرستان پرداخت شده است. افزود: با اعطای این میزان تسهیلات، برای ۱۶۰ نفر فرصت شغلی جدید در زمینه‌های مختلفی چون زنبورداری، راه‌اندازی سردخانه، گلخانه و واحدهای بسته‌بندی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: هدف اصلی این صندوق حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک روستایی و عشایری به شمار می‌رود و در همین راستا تفاهم‌نامه‌های همکاری با سازمان‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین بنیاد شهید و جهاد کشاورزی دارد.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات اعطایی این صندوق با بهره چهار و ۶ درصدی اعطا می‌شود، اضافه کرد: این تسهیلات در صورتی که طرح اشتغال متقاضیان دارای توجیه باشد، بدون محدودیت اعطا می‌شود تا فرصت‌های جدید شغلی ایجاد یا از تثبیت شغلی روستائیان و عشایر حمایت شود.

به گفته وی منابع مالی این صندوق از محل منابع دولتی و همچنین سپرده مردمی تامین می‌شود و اعطای تسهیلات اشتغال در صندوق کارآفرینی مراغه تا پایان سال جاری همچنان ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: پارسال ۱۳۰ فقره تسهیلات به ارزش هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعطا شده بود و امسال نیز حجم تسهیلات اعطایی به همین میزان خواهد رسید.

صندوق کارآفرینی امید طی سال ۱۳۸۵ از ادغام صندوق قرض‌الحسنه‌ی توسعه‌ی اشتغال روستایی و صندوق ازدواج جوانان در صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی ایجاد ‌شد.

مأموریت صندوق کارآفرینی امید تجهیز سپرده‌های خرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک در ایجاد کسب وکارهای خرد کم سرمایه و کاربر با محوریت فعالیت‌های کارآفرینانه، نیازهای منطقه‌ای، توسعه کسب و کارهای IT محور و … است.