معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از وظایف امور تربیتی گسترش تربیت اسلامی در مدارس و حضور در صحنه‌های انقلابی است، گفت: تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی مهمترین ماموریت دستگاه تعلیم و تربیت کشور است.

به گزارش جارچی اخبار، احمد محمودزاده روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی در تبریز گفت: در سند تحول بنیادین بر انسان های موحد و عدالت خواه در آموزش و پرورش تاکید شده است.

وی افزود: دانش و تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه از اهم موارد است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی ادامه داد: مبانی و راهبردهای سند تحول بنیادین گام اولیه برای تداوم و استمرار در موضوعات تربیتی است.

وی تاکید کرد:  شهدای ما دارای تربیت شش ساحتی بودند از بارزترین ساحت های تربیتی شهدا، در تقسیم بندی شاخص های آموزشی و پرورشی در حوزه تربیتی است.

محمودزاده اظهار کرد: در مراحل اولیه کار انتقال مهارت های زندگی و مفاهیم و ارزش های انقلاب بسیارمهم و حیاتی بوده زیرا معلمان انتقال دهنده ارزش های انقلاب هستند.

جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی هم گفت: معلم بودن شاخص هایی دارد و اصلی ترین شاخص برای انسان اخلاق است و شهیدان رجایی و باهنر از نماد مربیان خوب بودند.

وی افزود: الگوسازی بسیار مهم است و باید برای فرزندان خود مصداق های خوبی به عنوان الگو معرفی کنیم زیرا هر ملتی که بر الگوهای خویش بی اعتنایی کند مجبور می شود به الگوهای کشور های دیگر متوسل شود و این وابستگی نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از نارسایی های اجتماعی در جامعه از کم کاری در این حوزه ناشی می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش امروز به همراه جعفر پاشایی مدیرکل استان از چند مدرسه دولتی و غیردولتی تبریز بازدید کرد.

این بازدید در راستای گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی و همچنین پایش وضعیت بازگشایی حضوری مدارس استان آذربایجان شرقی انجام شد.

در این بازدید ها از معلمان و دانش آموزان این مدارس نیز تجلیل شد.

هشتم اسفند روز تربیت اسلامی و امور تربیتی نام گذاری شده است.

در دوره نخست وزیری شهید رجایی و تصدّی شهید باهنر در وزارت آموزش و پرورش، در سال ۱۳۵۹ ستادهای امور تربیتی در مدارس (ستاد امور تربیتی) با هدف گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی و نیز ترغیب دانش آموزان به حرمت نهادن و عمل به ارزش‌های اسلامی تاسیس شد.