معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه تولید با روش‌های قدیمی، منجر به بهره وری نمی‌شود، گفت: ارزان بودن منابع انرژی در این وضعیت، موجب افزایش ضریب مصرف آن نیز شده است و اگر در این شرایط قیمت‌های انرژی واقعی شود، ما نمی‌توانیم به رشد اقتصادی هدف گذاری شده برسیم.

به گزارش جارچی اخبار، خلیل قاسملو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۴۵ درصد تحقق رشد اقتصادی هدف گذاری شده برای استان از محل ارتقای بهره وری برنامه ریزی شده است، افزود: ارتقای بهره‌وری با نیروی کار ماهر و بهره گیری از تکنولوژی های روز و توسعه شرکت های فناور و نوآور ممکن می شود.

وی تصریح کرد: تولید با روش های قدیمی، منجر به بهره وری نمی شود، متاسفانه صنایع ما به دلیل ارزان بودن انرژی  به سمتی رفته اند که فعالیتشان انرژی بر و آب بر بوده است و این منطبق بر توسعه پایدار نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه آمایش سرزمین بر اساس تعادل، انسان، فضا و فعالیت تعریف می شود، گفت: بر این اساس هر سرمایه گذاری صنعتی نباید در استان اتفاق بیفتد بلکه آن سرمایه گذاری که متناسب با توسعه پایدار باشد باید مورد توجه گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه سرمایه گذاری ها، جهت گیری پرداخت تسهیلات بانکی را باید بر مبنای آمایش سرزمینی قرار دهیم.

قاسملو با بیان اینکه بر اساس محاسبات انجام شده، برای تحقق رشد اقتصادی ۸.۷ درصدی در استان در سال آینده، نیازمند جذب ۳۵ هزار میلیارد سرمایه گذاری هستیم، افزود: رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی یک وظیفه همگانی است، چه بانک ها، چه ادارات، چه فعالان بخش خصوصی، چه فعالان بخش تعاون، همه در این زمنیه باید نقش خود را به نحو مطلوب ایفا کنند.