فرماندار هشترود با اشاره به تجهیز ۱۰۰ کلاس درسی این شهرستان به بخاری گازی هوشمند، گفت: در تمام کلاس‌های درسی این شهرستان با بخاری‌های نفتی خداحافظی شده و بخاری‌های گازی و در صورت تامین اعتبار بخاری‌های هوشمند جایگزین می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، «علیرضا توری» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا به جلسه روز گذشته شورای آموزش و پرورش این شهرستان اشاره کرد و افزود: تأمین هوای موردنیاز برای احتراق از خارج ساختمان، کاهش چشمگیر مصرف گاز، بدنه سرد و ایمن بخاری و کاهش چشمگیر گازهای حاصل از احتراق از جمله مزیت‌های بخاری گازی هوشمند به شمار می‌رود و تجهیز تدریجی مدارس به این بخاری‌ها مورد توجه قرار دارد.

رئیس شورای آموزش و پرورش هشترود از ضعیف بودن اینترنت در روستاهای شهرستان نیز انتقاد کرد و گفت: با توجه به گله‌مندی برخی از مدارس از سرعت پایین اینترنت، شرکت مخابرات با همکاری مسئولان آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکل اقدام کنند و این موضوع در جلسه روز گذشته شورای آموزش و پرورش شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

بروز مشکلات جدید پس از شیوع کرونا

«توری»، فرماندار هشترود اضافه کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا دانش‌آموزان روستایی با مشکلاتی مانند نبود امکانات لازم تحصیل و راه نامناسب مواجه بودند و شیوع ویروس کرونا که منجر به مجازی شدن آموزش شد، مشکلات تازه‌ای را برای آنان به وجود آورد که رفع آنها باید در جلسه‌های شورای آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

وی روند واکسیناسبون دانش‌آموزی را در هشترود خوب ارزیابی و بیان کرد: در هشترود بین دانش‌آموزان پنج تا ۹ سال ۴۰.۵ درصد، ۹ تا ۱۲ سال ۶۶ درصد و ۱۲ تا ۱۸ سال ۱۰۰ درصد نوبت اول و ۹۰ درصد هم نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی در بخش نظرکهریزی هم در بین دانش‌آموزان پنج تا ۹ سال ۵۶ درصد، ۹ تا ۱۲ سال ۷۶ درصد، ۱۲ تا ۱۸ سال ۹۸.۵ درصد نوبت اول و ۹۳.۵ درصد نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

به گفته فرماندار هشترود پس از شیوه کرونا ۳۶۰ عدد تبلت بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است که کفایت نمی‌کند و خیران با ورود به این عرصه می‌توانند در رفع بسیاری از مشکلات موثر باشند.