استاندار اردبیل گفت: یکی از خواسته‌های اصلی سرمایه‌گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی رفع موانع تولید است که با برطرف شدن آن می‌توان تولید و اشتغال را در استان افزایش داد.

به گزارش جارچی اخبار، سیدحامد عاملی روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود:رفع موانع تولید و تسهیل سازی روند سرمایه گذاری در دستور کار قرار گرفته و تلاش براین است با تسهیل سازی استعلام سیزده‌گانه از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت شود.

وی اظهار کرد:وضعیت فضای کسب و کار استان اردبیل با رتبه ۲۶ در کشور مطلوب نیست و برای توسعه سرمایه‌گذاری لازم است ضمن تسهیل روند سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعت،کشاورزی و گردشگری ، ثروت‌سازی  و درآمدزایی در استان مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار اردبیل گفت: اگر سه میلیارد دلار در آمدزایی ظرف چهار سال آینده در حوزه‌های گردشگری،کشاورزی و صنعت استان تحقق یابد شاهد تحول بزرگی در حوزه های مختلف خواهیم بود.

عاملی بیان کرد :برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های گردشگری،کشاوری وصنعتی  ایجاد بسترهای لازم در احداث هتل پنج ستاره ،تجهیز فرودگاه با استاندارد های بین المللی ،تسهیل روند سرمایه گذاری در حوزه صنعت و جذب سرمایه گذاران برای احداث باغ و گلخانه ضروری است.

وی ادامه داد:برای ثروت سازی چهار مولفه برای حوزه کشاورزی ،چهار مولفه برای صنعت و چهار مولفه برای حوزه گردشگری تعریف شده تا با اجرای این مولفه‌ها فضای کسب و کار در استان ساماندهی شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه رونق فضای کسب و کار در استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امکان‌پذیر است افزود:علاوه بر مولفه‌های تعریف شده برای بهبود فضای کسب و کار استان کمیته‌ای تشکیل می‌شود تا موانع موجود شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

عاملی تاکید کرد:همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی جهت رونق تولید و اشتغال حمایت کنند و اگر این حمایت‌ها صورت نگیرد بخش تولید و صنعت متضرر می‌شود.

وی با بیان اینکه تسهیل و هموار شدن روند سرمایه‌گذاری موجب افزایش سرانه تولید ناخالص استان می‌شود افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری، باید به تقویت بخش تولید اهمیت بیشتری بدهند.

در این جلسه مشکلات سرمایه گذاران در صدور مجوز و استعلام مورد بررسی قرار گرفت.