عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: بحث مهدویت اهمیت بسیار بالایی دارد و از این رو قداست باید در برنامه‌های نیمه شعبان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش جارچی اخبار، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در جلسه شئونات مذهبی شهرستان مراغه که با موضوع اعیاد شعبانیه برگزار شد، اظهار داشت: در عین حالی که برنامه‌های متعددی در ماه شعبان برگزاری خواهد شد، معرفت‌افزایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تمامی افراد و دستگاه‌های متولی در این زمینه وظایفی بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: توجه به معرفت‌‍افزایی موجب پاسخگویی به برخی از شبهه‌های مطرح شده از سوی دشمنان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ورود مردم به برنامه‌های اعیاد شعبانیه می‌تواند تاثیر بسیاری در ترویج فرهنگ مهدویت داشته باشد و ضروری است جنبه‌های مردمی این برنامه ها در نظر گرفته شود و نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای هماهنگی‌های لازم وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: برنامه‌ها باید ارزشی باشند و در این میان ورود شهرداری به برنامه‌های فرهنگی بسیار ضروری و مهم است.

فرماندار: برنامه‌های اعیاد شعبانیه جوان‌محور باشد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه هماهنگی بیان کرد: استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان در برنامه‌های اعیاد شعبانیه بسیار مهم و به نوعی فرهنگ‌سازی است و تاکید ما به اجرای برنامه‌ها با محوریت نوجوان و جوان خواهد بود.

«داود اسدیان» افزود: در این راستا می‌توان از ظرفیت آموزش و پرورش نیز بهره گرفت و مسئولیت اجرای برنامه‌ها را به نوجوانان و جوانان شهرستان سپرد.

وی این را هم خاطرنشان کرد که تمامی برنامه‌های تدارک‌ دیده‌شده برای اعیاد شعبانیه اثربخش است، اما باید به برنامه‌های شاخص و ماندگار به صورت فاخر نگاه شود.

وی به برنامه ویژه «احیای شب نیمه‌ماه شعبان» اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم برای اجرای احیای نیمه‌شعبان، مسجد جامع را محور قرار دهیم و از حضور مداح و سخنرانان مطرح کشوری استفاده کنیم.

وی از فعالان فضای مجازی خواست تا با تولید محتوا با موضوع نیمه‌شعبان در زمینه آگاه‌بخشی و معرفت افزایی وارد میدان شوند.

برگزاری ۳۱۳ طرح و برنامه به نام یاران امام زمان(عج)

رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه نیز در این جلسه گفت: به نام یاران امام زمان(عج)، ۳۱۳ طرح و برنامه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی دستگاه‌های اجرایی و مردمی شهرستان در طول ماه مبارک شعبان رگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی امیری افزود: اجرای برنامه‌ها از سوی مردم، حال و هوای خاصی به آیین‌های اعیاد شعبانیه می‌بخشد و از این رو به این مورد تاکید ویژه‌ای داریم.

به گفته وی گلکاری میادین، تزئین سردرب مساجد، اجرای دعای ندبه در هر منطقه شهر و روستاها توسط مساجد، تدارک برنامه‌های فرهنگی از سوی انجمن‌های اداره فرهنگ و ارشاد، برنامه ویژه گروه‌های سرود آموزش و پرورش، اجرای مسابقات فرهنگی توسط دستگاه‌های متولی، اجرای طرح ویزیت رایگان در درمانگاه‌های شهرستان، توزیع نان رایگان به نام نامی امام زمان(عج) و ذبح گوسفند از جمله مهمترین برنامه‌های جشن نیمه شعبان امسال در مراغه است.
شهردار: مردم محور برنامه‌ها باشند

شهردار مراغه نیز گفت: مردم باید محور برنامه‌های ماه مبارک شعبان باشند و برای این منظور  می‌توان از ظرفیت بیش از ۲۵ هزار کسبه شهرستان بهره گرفت.

محمد مقتومی اضافه کرد: مدیریت شهری نیز برنامه‌های متنوعی را برای اعیاد شعبانیه و بهار در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: در خصوص کاهش ترافیک روز نیمه‌شعبان هم با همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان امیدواریم تدابیر لازم اتخاذ شود.

«احمد دادرس‌فیاضی»، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این جلسه از برپایی نمایشگاه کتاب و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از سوی انجمن‌های زیرمجموعه این نهاد فرهنگی خبر داد.