سرپرست شهرداری تبریز گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های جدید در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر در سال آینده اختصاص یافت.

به گزارش جارچی اخبار، مهدی یوسفی، روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی تبریز افزود: این میزان اعتبار برای خرید ۱۹ دستگاه اتوبوس جدید از طریق فروش اوراق مشارکت تامین می شود.

وی با بیان اینکه طرح فروش اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس از شورای پنجم آغاز شد و در اوایل شورای ششم مورد تایید قرار گرفت، اظهار داشت: مقرر شد رقم ریالی این طرح مطابق قرارداد به ایران‌ خودرو پرداخت شود.

سرپرست شهرداری تبریز گفت: این اتوبوس ها شامل سه دستگاه اتوبوسی است که از زمان شورای پنجم چک برگشت داشت و ۱۶ دستگاه اتوبوس جدید است.

یوسفی، ادامه داد: اگر دولت سهم ۸۰ درصدی خود را برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریزی پرداخت کند، شهرداری نیز ۲۰ درصد باقی‌مانده را پرداخت می‌کند و اتوبوس‌های جدید وارد این ناوگان می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت جدی شهرداری تبریز در حوزه آسفالت‌ریزی معابر و خیابان‌های شهر، یادآوری کرد: لکه‌گیری معابر و خیابان‌ها در هر منطقه با فعالیت سه تا پنج اکیپ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.