مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز در بازدید از واحد تولیدات سازمان، از تولید قریب به یک میلیون بوته گلهای زینتی برای کاشت بهاره در ائل گولی و سطح شهر خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار،  اکبر امجدی در این بازید با اشاره به لزوم تامین نهاده‌های مورد نیاز برای کشت بهاره گفت: توان و ظرفیت واحدهای تولیدی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بر این امر متمرکز شده که بیشتر نهاده‌ها و بوته‌های مورد نیاز را در واحد تولیدات سازمان و مناطق تولید کنیم و در این زمینه به خودکفایی برسیم.
وی ادامه داد: بر این اساس و در مرحله اول تولید نشاء گلهای زینتی، بیش از ۷۰ هزار بوته برگ سفید، انواع ناز، شب بو، خیری، رعنا، همیشه بهار، میمونی، استئوسپرموم، قزللی و دیگر نشاها را تولید و آماده عرضه برای کاشت کرده که عمدتاً در مجموعه تاریخی تفریحی ائل گولی و فضاهای سبز سطح شهر کاشته می‌شوند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همچنین اظهار کرد: بیش از ۱۵ هزار جعبه بنفشه نیز در گلخانه سازمان تولید و آماده کاشت شده است.
امجدی در خصوص برنامه‌های آتی واحد تولیدات سازمان نیز تصریح کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، واحد تولیدات سازمان تا پایان فصل کاری آینده نزدیک به دو میلیون نشاء گل به سازمان تحویل خواهد داد.
وی در عین حال اضافه کرد: در گلخانه سردرود نیز بیش از ۷۰ هزار نهال تولید شده که قرار است در دو مرحله کاشت بهاره و پاییزه مورد استفاده قرار گیرد.