معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از مجموع ۱۳۸ میلیون هکتار اراضی ملی کل کشور، بالغ بر ۱۳۰ میلیون هکتار یا ۹۵ درصد در بانک حدنگار تثبیت شده است.

به گزارش جارچی اخبار،  علی بهبهانی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: قانون حدنگار با فراز و نشیب‌های زیادی در پایان اسفند ۹۳ تصویب شد و از ابتدای فروردین ۹۴ اجرایی شد.
وی ادامه داد: تا دو سال گذشته وضع خوبی نداشتیم، ولی با توجه به شرایطی که از دو سال پیش به وجود آمد و اعتباراتی که در اختیار سازمان ثبت قرار گرفت الآن در حوزه اراضی ملی از مجموع ۱۳۸ میلیون هکتار اراضی ملی کل کشور، بالغ بر ۱۳۰ میلیون هکتار یا ۹۵ درصد در بانک حدنگار تثبیت شده است.

آقای بهبهانی گفت: تا قبل از سال ۹۹ یازده میلیون هکتار انجام شده بود و طی این دو سال با کسر ۱۱ میلیون، ۱۱۹ میلیون هکتار عملکرد بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در حدنگار اراضی کشاورزی الآن حدود هفت و پنج دهم میلیون هکتار از مستثنات قانونی مردم را در بانک جامعه حدنگار در کنار ۱۳۰ میلیون هکتار تثبیت کردیم.
وی تصریح کرد: از مجموع ۱۸ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور، برای حدود ۵۰۰ هزار هکتار سند مالکیت کاداستری صادر شده است.