مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: میانه با ظرفیت بالا در حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند در رویدادهای فرهنگی و هنری استان تاثیرگذار باشد.

به گزارش جارچی اخبار، قاسم ناظمی روز سه شنبه در نشستی صمیمی با هنرمندان و اصحاب رسانه شهرستان میانه؛ به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری یک رویداد ملی فرهنگی در شهرستان میانه طی سال آتی اشاره کرد و گفت: هنرمندان شهرستان باید با همراهی مسوولین شهرستانی و استانی به برگزاری این رویداد ملی و فرهنگی کمک کنند .

وی گفت: با این اقدام جوانان میانه فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی خود یافته و میانه نه تنها به جایگاه اصلی خود در سطح استان بلکه به جایگاه واقعی خود در سطح کشور خواهد رسید.

ناظمی با اشاره به مشکلات حوزه فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان، تنها راه برون رفت از این مشکلات را در کنار هم بودن و وحدت بین اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و این قشر از جامعه با مسوولین عنوان کرد.

وی افزود: اگر بحث مسکن هنرمندان در اینجا اتفاق نیفتاده برای این است که هنرمندان در کنار هم نیستند.

ناظمی اعلام کرد: ما حاضر به کمک و همراهی هستیم اما متولی نیستیم بلکه باید هنرمندان اقدامات اولیه را با تشکیل تعاونی مسکن انجام داده و با همراهی مسوولین موارد بعدی را از ما پیگیر شوند تا این اتفاق نیز در شهرستان رخ دهد.

وی رفع مسائل انجمن های موجود فرهنگی و هنری را در گرو ثبت انجمن ها خواند و افزود: پیگیر رفع این موانع خواهیم بود تا به میزان برخورداری؛ این انجمن ها نیز بهره مند از مزایای استانی شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به هزینه کرد مبلغ قابل توجهی در حوزه زیرساختی فرهنگ و هنر شهرستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: شان میانه بالاتر از نقشی است که هم اکنون در حوزه فرهنگ و هنر استان ایفا می کند .

ناظمی که امروز برای شرکت در مراسم تجلیل از برگزیدگان میانه ای جشنواره سراسری جوان و موغام به این شهر سفر کرد، خاطرنشان کرد: در رقابتهای اخیر هنر موسیقی استان از ۱۱ برگزیده، پنج نفر از میانه حائز رتبه شدند درحالی که این شهرستان هنوز هنرستان موسیقی ندارد.