مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی مدارس غیردولتی را بازوی حمایتی آموزش و پرورش دانست و گفت: مدارس و مراکز غیر دولتی نقش تعیین کننده‌ای در تحقق اهداف آموزش و پرورش دارند.

به گزارش جارچی اخبار، جعفر پاشایی روز چهارشنبه در آئین افتتاح گردهمایی روسای ادارات مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی کشور در تبریز اظهار کرد: این حوزه یک ظرفیت بسیار خوب برای تحقق اهداف دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی با تاکید بر اینکه کار این حوزه به جهت قبول مسئولیت تربیت نسل آینده تعیین کننده است، افزود: در طول سال های گذشته این بخش در عرصه های مختلف کارنامه درخشانی داشته است.

پاشایی یادآور شد: مدارس و مراکز غیر دولتی یک جریان فرهنگی است و نمی توان آن را از این مجموعه جدا کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: رویکرد ما در استان برای این بخش حمایتی و تقویتی برای تسهیل در امور این حوزه است.

وی با بیان اینکه کارنامه این بخش در دوران کرونا درخشان و قابل توجه است، گفت: بایستی کارهای این بخش در این دوران به عنوان تجربه ارزشمند نشر داده شود.

۲ هزار و ۳۵۵ مدرسه غیردولتی در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۱۳۶ هزار و ۷۱۹ دانش آموز در این مدارس آموزش می بینند و از این تعداد ۷۳۸ مدرسه پسرانه، ۱۰۰۱ مدرسه دخترانه و ۶۱۶ مدرسه نیز مختلط می باشد.