حجت الاسلام حسین آبادی از برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام میلاد حضرت ولیعصر (عج)خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون جشن‌های نیمه شعبان امسال اظهار داشت: برنامه‌های مسجد مقدس جمکران امسال در سه حوزه انجام می‌شود که نخستین اتفاق پویش بزرگ به عشق مهدی هواداریم است که در کشور در حال انجام است.
وی گره گشایی از مشکلات نیازمندان را از مهمترین اهداف عنوان کرد و گفت: برگزاری جشن‌ها انجام می‌شود اما در کنار آن باید از کار نیازمندان نیز گره‌گشایی شود.
معاون فرهنگی جمکران همچنین عنوان کرد:هرکسی در هر جای عالم سعی کند گره از کار یک یا چند نفر به عشق امام زمان(عج) بگشاید که پویش بزرگ به عشق مهدی هواداریم می‌خواهد این مفهوم را جا بیندازد که همه مردم و مسئولین در نیمه شعبان دغدغه گره‌گشایی از کار مردم را داشته باشند.
وی افزود: نیمه شعبان روز بسیار بزرگی است و باید متعهد شویم به مناسبت این روز گره از کار مردم بگشاییم.
حجت الاسلام حسین‌آبادی بیان کرد: امسال حدود ۱۲۰ ویژه برنامه در ایام نیمه شعبان شامل همایش‌ها، جشنواره، جشن ملیت‌ها، جشن ایران همدل با حضور استان‌های مختلف، قرائت ادعیه، نشست، کارگاه و پویش‌هایی برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: امسال اولین رویداد ملی به عشق مهدی هواداریم برگزار می‌شود که بیش از یک هزار هنرمند در این پویش ثبت‌نام و در ۸ کارگاه به تولید اثر می‌پردازند.
حسین‌آبادی با بیان اینکه روز نیمه شعبان جشن گلریزان با محوریت خانواده در مسجد جمکران برگزار می‌شود، تصریح کرد: همایش‌های متعدد ازجمله همایش پیوند فیروزه‌ای و همایش ویژه بانوان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: ۳ همایش ویژه بانوان تدارک دیده شده که همایش شاخص آن همایش دختران فیروزه‌ای است.
حجت الاسلام حسین آبادی بیان داشت: در کنار پویش اصلی مسجد جمکران که به عشق مهدی هواداریم نام‌گذاری شده است پویش مرا دریاب نیز برگزار می‌شود، همچنین هم‌زمان با سال روز نیمه شعبان پویش استغاثه به امام زمان(عج) در نماز جمعه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: برنامه‌های نیمه شعبان نیز از ساعت ۱۶ روز ۱۴ شعبان آغاز و  تا ساعت ۲۱/۳۰ روز نیمه شعبان ادامه دارد.
حسین‌آبادی در ادامه عنوان کرد: پیاده‌روی بزرگ لبیک یا مهدی صبح نیمه شعبان ساعت۸/۳۰  از محل امامزاده احمد بن قاسم به سمت مسجد جمکران برگزار می‌شود و آخرین دعای توسل امسال توسط حجت‌الاسلام عالی و مدیحه‌سرایی حاج محمود کریمی انجام می‌شود و دعای کمیل شب نیمه شعبان توسط حاج منصور ارضی قرائت می‌شود.
وی اضافه کرد: جشن روز و شب نیمه شعبان با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی، حجت‌الاسلام مهدوی و حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی برگزار می‌شود.

مردم قم روز نیمه شعبان با خودرو شخصی به طرف جمکران تردد نکنند

ابراهیم صدوقی رئیس ستاد جشن های نیمه شعبان
نیز در این جلسه گفت: روز نیمه شعبان پیش‌بینی‌ها مبنی بر این است که میلیون ها زائر به قم سفر می‌کنند به همین علت از مردم عزیز قم تقاضا داریم شرایط را درک و با وسایل نقلیه عمومی به طرف مسجد مقدس جمکران تردد کنند.
وی افزود: پارکینگ‌های اطراف مسجد مقدس جمکران ظرفیت ۱۵هزار خودرو را داراست و تاکید بر این است که زائرین تا نزدیک‌ترین پارکینگ اطراف مسجد تردد کنند.
رئیس ستاد جشن های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: با همکاری همه دستگاه‌های اداری و خدماتی مانند دانشگاه علوم‌پزشکی، آتش‌نشانی و اداره میراث‌فرهنگی در دو روز همه ظرفیت ها آماده خدمت رسانی به زائرین امام زمان (عج) هستند.
صدوقی همچنین بیان کرد: جلسات ستاد استانی نیمه شعبان ۷۵ مصوبه را برای خدمات رسانی به زائرین تصویب کرده که همه دستگاه‌های اداری استان قم موظف به انجام آن هستند که بحث اسکان همچنان از مهم‌ترین دغدغه‌های ما برای این ایام است.
وی افزود: دو شبستان به متراژ ۶ هزار متر برای اسکان بانوان و شبستان کربلا برای اسکان آقایان در نظر گرفته شده است.
صدوقی در رابطه با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی نیز خاطر نشان کرد: با هماهنگی مسجد مقدس جمکران و هلال احمر حدود ۶ هزار خادم آقا و خانم در قالب دو کمیته امر به معروف و سلامت ساماندهی شده‌اند و دستور العمل‌های بهداشتی با توجه به ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان بیش از گذشته پیگیری و رعایت خواهد شد.
وی درباره مسائل امنیتی زائرین نیز خاطرنشان کرد: تدابیر امنیتی مؤثری در نظر گرفته شده است و با همکاری سپاه، بسیج و نیروی‌انتظامی همه شرایط تحت کنترل نیرو‌های پشتیبانی خواهد بود.
وی در رابطه با پویش قربانی برای سلامتی امام‌زمان(عج) اظهار کرد: با توجه به فرمایش مقام‌معظم رهبری در رابطه با کمک مومنانه، سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار بسته گوشت گرم میان نیازمندان توزیع شد، امسال نیز پویش قربانی برای سلامتی امام زمان (عج) برگزار خواهد شد.