رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: طرح آزاد راه ورزقان _ خواجه و آق بابا در استان آذربایجان شرقی باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف و کار اجرایی آن آغاز شود.

به گزارش جارچی اخبار، اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس عصر امروز با حضور نایب رییس مجلس و وزیر راه و شهرسازی مسایل توسعه یک طرح آزاد راهی در استان آذربایجان شرقی را بررسی کردند.
علی نیکزاد نایب رییس مجلس و رستم قاسمی وزیر راه در این نشست دیدگاه‌های خود را درباره تنگنا‌های موجود آزاد راهی در بعضی از مناطق آذربایجان شرقی به ویژه طرح آزاد راه ورزقان _ خواجه و آق بابا، بیان کردند.
قاسمی گفت: این طرح با حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به علت اختلافات شهرستانی و استانی متوقف شده و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته و توقف آن به ضرر کشور و مردم است.
حسن شجاعی رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم گفت: اجرا و توقف این طرح آزاد راهی مسولیت دارد و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف و کار اجرایی آن آغاز شود.
شجاعی افزود: کمیسیون اصل ۹۰ ادامه اجرای این طرح آزاد راهی را در دو بُعد اجرایی و قضایی خواستار است و اگر راه‌های اجرایی را طی نکرده متوقف شود.
در این جلسه مقرر شد، پیگیر‌های اجرایی وزارت راه و نظارت‌های میدانی مجلس در تیم مشترکی با ارزیابی اسناد و مدارک و بازدید از منطقه آغاز و سپس گزارش نهایی آن به کمیسیون اصل ۹۰ ارایه شود.