سرپرست پلیس فتا استان ایلام از شناسایی فردی که خود را خیر نیکوکار معرفی و در قالب کمک به نیازمندان در فضای مجازی ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ«علی‌رضا یعقوبی» اظهار کرد: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی خود را  خیّر معرفی کرده و از این طریق از وی کلاهبرداری کرده است، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی، مشخص شد متهم  که خود را ساکن یکی از کشورهای اروپایی معرفی کرده و هیچ گونه وارثی ندارد قصد دارد در ایران ۲ میلیون دلار جهت اعمال خیر خواهانه هزینه کند.
سرپرست پلیس فتا استان ایلام با بیان اینکه متهم  تصاویری از دلارهای بسته‌بندی شده  را برای شاکی ارسال کرده بود، ادامه داد:  روز بعد فردی دیگر با ارسال پیامی در بستر واتساپ خود را مامور بین الملل معرفی کرده که در فرودگاه امام خمینی (ره ) تهران حضور دارد که جهت ترخیص  بسته  باید مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بابت هزینه گمرک و مالیات واریز کنیدکه در صورت عدم پرداخت، بسته مربوطه به کشور مبدأ عودت داده خواهد شد.

یعقوبی با بیان شاکی مبلغ درخواستی را واریز کرده بود، گفت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی ،کارشناسان پلیس فتا استان موفق شدند وجه مذکور را به حساب مالباخته بازگردانند.

وی ادامه داد : پس از بررسی کارشناسان پلیس فتا  مشخص شد متهم در  داخل کشور سکونت دارد.

یعقوبی  بیان اینکه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد بیجا به افراد ناشناس و پاسخگویی به تماس‌‎ها، ایمیل‌ها و هرگونه ارتباط با افراد مشکوک در فضای مجازی خودداری کنند چرا که ممکن است هویت فرد مقابل جعلی و به دنبال اهداف سودجویانه باشد همچنین به هیچ وجه اطلاعات بانکی و هویتی خود در اختیار افراد غیر قرار ندهند.