مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به ۱۴۱ واحد صنعتی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱۰۰ واحد صنعتی در اقصی نقاط استان گازدار شده است.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از ایلام  عباس شمس‌اللهی اظهار داشت: با گازرسانی به این تعداد صنایع در استان، ۲۹۰ هزار ۴۷۷ مترمکعب در ساعت گاز به جای سوخت‌های مایع جایگزین شده که معادل یک میلیارد لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های مایع است.

وی افزود: برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی و تولیدی ۱۲۲ ایستگاه اندازه‌گیری و ۲۵ ایستگاه تقلیل فشار نصب و راه‌اندازی شده است.

شمس‌اللهی به واحد‌های تولیدی و صنعتی گازدار شده در مناطق شهری و روستایی استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد، ۳۳۹ واحد مرغداری، ۱۹۲ واحد گاوداری و پرواربندی، ۱۸۱ واحدصنعتی بزرگ و مشترکین عمده و ۳۸۸ مورد سایر واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون برای گازرسانی به ۱۴۱ واحد صنعتی و تولیدی، ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۲ کیلومتر خط تغذیه اجرا، ۱۲ ایستگاه اندازه‌گیری و ۳ ایستگاه تقلیل فشار نصب و راه‌اندازی شده است، افزود: با گازرسانی به این تعداد صنایع ۲۱ هزارو ۶۲۰ متر مکعب در ساعت گاز به جای سوخت‌های مایع جایگزین و میزان ۶۰ میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع صورت گرفته است.