معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: کالاهای تنظیم بازار در این شهرستان آماده توزیع شده است.

به گزارش جارچی اخبار، داود اسدیان روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار مراغه افزود: برای خدمت رسانی و تامین معیشت شهروندان باید مشکلات موجود در بازار رصد و احصا شود.

وی ادامه داد: در وضعیت کنونی بازار نیز باید کالاهای اساسی تامین و با نظارت بازرسان به صورت عادلانه در مناطق مختلف شهرستان توزیع شود.

وی اضافه کرد: برای این منظور و با همکاری اداره صمت و جهاد کشاورزی، کالاهای اساسی تنظیم بازاری با حضور بازرسان این شهرستان در فروشگاه های بزرگ سطح شهر توزیع می شود.

وی گفت: در این راستا، ۵۴ تن گوشت مرغ منجمد در سطح این شهرستان در حال توزیع بوده و برای تامین ۴۹ تن دیگر اقدام شده است.

وی افزود: همچنین ۲۴ تن گوشت قرمز منجمد برای توزیع در فروشگاه های منتخب این شهرستان تامین شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰ تن شکر در سطح شهرستان مراغه توزیع شده و ۵۹ تن دیگر برای توزیع، خریداری و تامین شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز ۱۳۸ تن برنج هندی و تایلندی خریداری و در حال توزیع در واحدهای صنفی و فروشگاه های این شهران به قیمت دولتی است.

وی با بیان اینکه ۱۰ غرفه توزیع میوه به قیمت دولتی در سطح شهر آماده شده است اضافه کرد: در این راستا نیز ۹۰ تن پرتقال و ۴۵ تن سیب آماده توزیع در بین شهروندان شده است.

وی افزود: ساماندهی دستفروشان سطح شهر نیز از جمله چالش های ترافیک شهری است که باید برای رفع آن برنامه ریزی های مناسبی انجام شود.

وی اضافه کرد: رعایت انصاف و پرهیز از کم فروشی و احتکار نیز از مواردی است که باید توسط بازاریان مورد توجه قرار گیرد، زیرا کسب رزق و روزی حلال از اعتقادات و آموزه های دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت های بزرگ مراغه باید استفاده شود، افزود: با توجه به حادثه خیز بودن محور فعلی مراغه – هشترود بودجه ای از سوی وزارت کشور برای ترمیم و مناسب سازی این جاده اختصاص می یابد.