مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از تردد بیش از پنح میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو از محورهای استان در ایام اجرای طرح نوروزی راهداری از ۲۵ اسفند خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۴ درصدی این سفرها هستیم.

به گزارش جارچی اخبار، اورجعلی علیزاده افزود: در این مدت بیشترین میزان تردد از آزادراه تبریز-زنجان، میاندوآب-ملکان، جزیره اسلامی-تبریز و ایواوغلی مرند انجام شده است.

وی گفت: در این مدت ناوگان حمل و نقل عمومی استان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری۶۴هزار و۲۱۳مسافر را با ۶ هزار ۷۸۸سفر جابه جاکرده است.

علیزاده اضافه کردد: از پایانه مسافری جلفا تعداد چهار هزار و ۹۰۰مسافر و از پایانه مرزی نوردوز ۲هزار و ۶۰۰ مسافر تردد کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در حال حاضر کلیه راههای شریانی، اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آنهاجریان دارد، گفت: باتوجه به بارش برف در روزهای اخیر در اکثر محورهای استان راهداران اداره کل با استفاده از ماشین آلات راهداری بیش ۱۸هزارکیلومتر- باند راه را برف روبی کردند.

وی در خصوص وضعیت راه های روستایی هم گفت: در زمان حاضر راه بیش از ۵۰ روستای استان در شهرستان های اهر ، ورزقان و کلیبر به علت بارش برف بسته است و نیروهای راهداری با وجود کولاک درصدد بازگشایی مسیر این روستاها هستند.

علیزاده با اشاره به اینکه بارش سنگین برف تردد جاده ای در مسیر ارمنستان را با مشکل مواجه کرده است، از هموطنان خواست از سفرهای زمینی به این کشور خودداری کنند.