استاندار خراسان شمالی گفت: کمبود اعتبار نباید سبب توقف و یا معطلی در انجام اقدامات ایمن‌سازی ترافیک شود.

به گزارش جارچی اخبار،  محمدرضا حسین نژاد ظهر روز جمعه در نشست ستاد راهبری تصادفات استان اظهار داشت: اقدامات ضروری و کوتاه مدت مربوط به ایمن سازی ترافیکی باید بدون نگرانی اعتبار انجام شود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح های میان مدت و بلند مدت هم با برنامه ریزی لازم انجام می شود و در این زمینه برای تامین اعتبار تصمیم گیری می شود.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات برای تامین و ارتقای ایمنی مسافران عبوری از استان خوب و قابل قبول است و امید می رود این روند تا پایان طرح نوروز تداوم داشته باشد.

حسین نژاد گفت: یکی از دغدغه های ما برای تصادفات جاده ای تکمیل نشدن پروژه راهسازی بجنورد- جنگل گلستان است و پیگیر هستیم تا به اجرای آن سرعت داده شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: هر اقدام که سبب کاهش تلفات تصادفات حتی به تعداد یک نفر بینجامد مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

تدابیر پلیس برای ایمنی سفر 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: با توجه به پیش بینی افزایش سفر و حجم تردد جاده ای در طرح نوروزی، توان خودرویی و نیرویی پلیس تقویت شده و تلاش داریم تا ایمنی مسافران عبوری از استان تامین شود.

سردار سعید مطهری زاده اظهار داشت: برای کاهش تصادفات رانندگی نیاز است تا برخی نواقص و ایرادها برطرف شود، در این زمینه باید آشکارسازی نقاط پرتصادف و یا مستعد سانحه انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: نامناسب بودن خط کشی در میدان شهید مرکز استان سبب شده تا ایمنی تردد عابران پیاده به خوبی تامین نشود.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: خط کشی معابر در شهرها و نیز جاده ها همچنین تقویت دوربین ها باید مد نظر قرار گیرد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.