نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مونتاژ، صنعت دانش بنیان و خودکفایی نیست.

به گزارش جارچی اخبار،  آیت الله علی خاتمی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۰ تا کنون شعار سال نامگذاری شده از سوی رهبری بر مسائل اقتصادی متمرکز بوده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز محور شعار سال، اقتصادی است، اظهار داشت: مونتاژ کردن، صنعت دانش بنیان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه تولید دانش بنیان یعنی اینکه مبنای تولید علم و دانش داخلی و متکی به آن باشد، گفت: نوشتن شعار سال در سربرگ‌های اداری کفایت نمی‌کند ، هدف رهبر معظم انقلاب از نام گذاری سال این است که در آن جهت اقدام و عمل کنیم.

امام جمعه زنجان به وجود سرمایه عظیم علمی و انسانی در کشور اشاره کرد و افزود: تولید دانش بنیان یعنی اینکه از این سرمایه‌ها به درستی استفاده کنیم.

خاتمی با بیان اینکه آمد و ناتوان است ولی ما نشان دادیم که می‌توانیم، ابراز کرد:: اگر تولید ما قوی باشد، اطراف کشور یک بازار ۶۰۰ میلیون نفری داریم.

وی افزود: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان بهترین زمان‌ها برای پرورش روح و تقرب به خدا است و باید از این دو ماه به خوبی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان یاد آورشد: باید از فرصت عمر و دنیا برای آمادگی برای کمال و انسانیت استفاده و آن را بیهوده هدر ندهیم.