معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت:استان مرکزی جزو استانهایی است که بیشترین آزادراه ها را در کشور و همچنین در بحث راههای روستایی جزو استانهایی هستیم که بیش از ۹۵درصد جمعیت روستایی ما راه آسفالته دارد پس نمیتوانیم بگوییم که وضعیت راههای استان بد است.
به گزارش جارچی اخبار مهدی زندیه وکیلی افزود:راه های نامناسب هم خیلی داریم و عمده این دسته راه ها را در حال پیگیری هستیم و رها نشده اند اما واقعیت امر این است که پروژه های راهسازی پروژه هایی هستند که اعتبارات مالی زیادی میخواهند و این چند سال اخیر سالهای خوبی از لحاظ مالی و اعتبارات نبود.
وی ادامه داد:بیشترین اعتبارات در دولت محمود احمدی نژاد بود که اعتبارات خوبی در حوزه عمرانی اختصاص پیدا کرد که درآن دوره و در زمان استانداری علی اکبر شعبانی فر بنده در استان مرکزی سمتی نداشته ام و هوشنگ بازوند معاونت عمرانی را عهده دار بوده اما به طور کلی و در حال حاضر روند پروژه ها کمی با کندی و سختی به پیش میروند و اگر پول و اعتبارات خوبی باشد میتوان خیلی کار کرد.
زندیه وکیلی همچنین بیان داشت:راهسازی عمدتا پروژه هایش از اعتبارات ملی میباشند و اگر نماینده شهرستانی در مجلس شورای اسلامی و همچنین سایر مسئولین پیگیرتر باشند میتوانند اعتبارات بیشتری را جذب کنند و روند پروژه را بیشتر به پیش ببرند.
زندیه وکیلی اظهار داشت:ما ضعفهای عمرانی استان مرکزی را میدانیم که کجا هستند ولی پول میخواهند و در این راستا امیدواریم که در دولت سیزدهم اتفاقات شایسته ای رقم بخورد.