مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، هوشمندسازی را بستر اصلی و زیرساخت پروژه‌های شهری عنوان کرد.

به گزارش جارچی اخبار، محمد رضا کاظمی در خصوص فراهم کردن زیرساخت‌های شهر هوشمند و رفع چالش‌های موجود در این مسیر، بر لزوم فراگیری نگاه هوشمندسازی در تمامی پروژه‌های شهری تاکید کردو گفت: نیازمند آن هستیم که توجه ویژه به فناوری و هوشمندسازی به یک اصل زیرساختی در پروژه‌های شهری تبدیل شده و روح کلی این نگاه نوین در تمامی سطوح مدیریت شهری حاکم شود.
وی ضمن اشاره به عملکرد ساختاری سازمان فناوری در چند سال اخیر عنوان کرد: تبدیل شدن این سازمان از یک نهاد خدمات‌دهنده صرف در سطح پشتیبانی به سازمانی پیشرو در حوزه فناوری و مدیریت هوشمندسازی در سطح کلانشهر تبریز علاوه بر تخصص و ارائه ایده‌های نوین در این مسیر مستلزم نگاه و همراهی مسئولین مجموعه مدیریت شهری است.
کاظمی با اشاره به برخی تصورات نادرست از سازمان فناوری عنوان کرد: سازمان فناوری شهرداری بایستی به مرور از حوزه‌های خدماتی فاصله گرفته و مسیر هوشمندسازی شهر و فرآیندهای درون سازمانی را در سطحی کلان‌تر دنبال کند.
کاظمی هوشمندسازی شهرها را ضرورتی انکارناپذیر عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار شهری و یک اقتصاد توسعه‌محور و در نهایت بالا بردن کیفیت زندگی شهروندان، راهی جز استفاده از فناوری‌های نوین بخصوص فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاری کلان در این حوزه وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان فناوری شهرداری تبریز نوآوری را یکی از محورهای اصلی رسیدن به شهر هوشمند عنوان و به تقویت آن در شهرداری تبریز تاکید کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسیر رسیدن به شهر هوشمند باید از دو منظر مورد توجه قرار بگیرد. یک بعد این است که برای تقویت زیرساخت‌ها چه مواردی لازم است و بعد دیگرش هم شهروندان است، اینکه مردم چه می‌خواهند و چه انتظاراتی دارند و چقدر این انتظارات برآورده شده است و باید به هر دو بعد توجه شود.
کاظمی عنوان کرد: ماموریت سازمان فناوری، به‌کارگیری قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها در جهت توانمندسازی شهرداری تبریز، نوآوری و جلب رضایت شهروندان و تحقق تعالی سازمانی شهرداری است.
مدیرعامل سازمان فناوری در پایان ابراز کرد: ایجاد شهر هوشمند تنها کار شهرداری و یک سازمان نیست بلکه پیشنهادها و انتقادات شهروندان برای محقق شدنش ضروری است. در همین راستا از شهروندان و صاحب نظران این حوزه تقاضا داریم با مراجعه به سایت fava.tabriz.ir و بررسی پروژه‌ها و فعالیت‌های شهرداری تبریز، ایده‌ها و نظرات خود را به ایمیل fava@tabriz.ir بنام سازمان فناوری شهرداری تبریز ارسال کنند و شهرداری را در ارائه خدمات هر چه بهتر در این زمینه یاری کنند.