رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه به رفع تصرف فوری ۱۶.۵ هکتار از اراضی دولتی واقع در محدوده داخلی این شهر اشاره کرد و گفت: این اراضی در شهرک امام علی (ع) قرار دارد و پس از صدور رای نهایی برای یک پرونده قضایی رفع تصرف شد.

به گزارش جارچی اخبار، مقصود محرم‌پور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا ارزش ریالی این اراضی را حدود ۸۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و در مورد تفاوت اراضی ملی با اراضی دولتی افزود: اراضی ملی در خارج از محدوده شهر و اراضی دولتی در داخل محدوده شهری قرار دارد.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی با پنج نفر به سه‌ هزار هکتار اراضی ملی و ۳۰۰ هکتار زمین دولتی این شهرستان نظارت دارند، بیان کرد: این افراد به صورت مستمر از حوزه استحفاظی بازدید کرده و با هرگونه تصرف اراضی دولتی و ملی مقابله می‌کنند.

به گفته وی با هدف حفظ و حراست از اراضی دولتی شهرستان، برای رفع تصرف ۱۰ هکتار نیز چهار مورد پرونده قضایی دیگر تشکیل شده که هنوز رای نهایی برای آنها صادر نشده است.

حراست از اراضی دولتی و ملی در روزهای تعطیل و به ویژه تعطیلات نوروزی تشدید می‌شود بر همین اساس این روزها را می‌توان روزهای پرمشغله برای یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی به شمار آورد.