معاون فرماندار عجب شیر اعلام کرد: ۱۳ فروردین امسال برای روان سازی ترافیک، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ از عجب شیر به مسیر گردشگری قلعه چای ممنوع است.

به گزارش جارچی اخبار، رضا عاشقی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل سفر این شهرستان افزود: تردد تریلر، کامیون و کامیونت ها در روزهای ۱۲و ۱۳ فروردین از عجب شیر به مسیر گردشگری قلعه چای و برعکس ممنوع است.

وی تاکید کرد: مسافران و گردشگران نوروزی برای بهره مندی از محیط زیستی زیبا، سالم و نشاط آفرین به توصیه های زیست محیطی و بهداشتی ماموران و کارشناسان حفاظت محیط زیست توجه کنند.

معاون فرماندار شهرستان عجب شیر از دوستداران و علاقه مندان به طبیعت و میهمانان و گردشگران نوروزی خواست از تخریب محیط زیست و رها کردن زباله در طبیعت خودداری کنند.

وی با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه ‌های خدمات رسان شهرستان برای پذیرایی از مسافرانی که در روزهای پایانی تعطیلات نوروز به این شهرستان مسافرت می ‌کنند، گفت: نیاز است همه دستگاه ‌های اجرایی و خدماتی متناسب با این ایام آمادگی لازم را داشته باشند.
معاون فرماندار عجب شیر از پلیس راه و پلیس راهور شهرستان خواست تا برنامه های نظارتی خود را بر جاده ها و راه ها تشدید کنند و بخشداران و دهیاران نسبت به نظافت شهرها و روستاها اهتمام بیشتری نشان دهند.
وی اعلام کرد: امسال برای روان سازی ترافیک، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ شامگاه ۱۳ فروردین از عجب شیر به مسیر گردشگری قلعه چای ممنوع بوده و تردد تریلر، کامیون و کامیونت ها از روز ۱۲و ۱۳ فروردین از عجب شیر به مسیر گردشگری قلعه چای و برعکس ممنوع است.
وی با اشاره به استقرار پایگاه خدمات رسان به گردشگران نوروزی در این شهرستان، یادآوری کرد: این پایگاه ها از سوی نیروهای فعال و مجرب جمعیت هلال احمر، اورژانس، شهرداری ها، راهداری، اداره میراث فرهنگی و گردشگری، نیروی انتظامی و امنیتی این شهرستان همزمان با روز انس با طبیعت در مسیر گردشگری قلعه چای دایر خواهد بود.
معاون فرماندار عجب شیر در مورد نظارت بر قیمت کالاها نیز گفت: تعزیرات، اصناف و صنعت و معدن و تجارت در این مورد نظارت کامل داشته باشند و سرویس بهداشتی و نمازخانه ‌ها توسط شهرداری ها و بخشداری ها مورد بازرسی های مستمر قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه در صورت مساعد بودن هوا مسافران زیادی به این شهرستان خواهند آمد، گفت: از این رو جایگاه های سوخت رسانی باید آمادگی کامل را در این راستا داشته باشد.

منطقه نمونه گردشگری قلعه چای عجب شیر، در روستای هرگلان این شهرستان واقع شده و آب و هوای کوهستانی مطلوب و مناظر طبیعی بکر آن، خیل عظیمی از گردشگران را به سمت خود جذب می کند.
این منطقه در فاصله ۵۵ کیلومتری از مرکز عجب شیر واقع شده و به عنوان منطقه نمونه گردشگری، غنی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی است و گور دخمه تاریخی ‘نیگه چه’، روستای صخره ای ‘چهار بلوط’ و دو چشمه آب معدنی از شاخص ترین جاذبه های آن به شمار می رود.
این منطقه دارای قلعه های تاریخی و ثبت شده مربوط به هزاره اول پیش از میلاد بوده که شامل قلعه ضحاک، کهن دژ، جوان قلعه و قلعه حوری است.
شهرستان عجب شیر با حدود ۷۱ هزار نفر جمعیت در۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.