رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: انتظار ما از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز این است که توجه ویژه‌ای به کشاورزی آذربایجان شرقی داشته و سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در کشاورزی قراردادی راغب کنند.

به گزارش جارچی اخبار،  مهندس اکبر فتحی در جلسه‌ برنامه‌ریزی سرمایه گذاری و تجارت خارجی در سال ۱۴۰۱ که با حضور مسئولین اقتصادی و فعالان بخش خصوصی استان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی هشت درصدی پیش بینی شده در بخش کشاورزی مربوط به کشاورزی موجود است که از طریق  افزایش بهره‌وری امکان پذیر است و افرایش بهره‌وری در رأس برنامه‌های ما قرار دارد.

وی ادامه داد: بخش بعدی مربوط به سرمایه گذاریهای جدید از جمله در گلخانه، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی و سایر فعالیتها مانند زنبوردادی، گاوداری، مرغداری و … است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با کشاورزی قراردادی نیز تاکید کرد: تّجار باید در کشاورزی قراردادی با کشاورز قرارداد بسته و هر میزان محصولی که مایل باشند، از کشاورز بخواهند که انتظار ما از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز این است که توجه ویژه‌ای به کشاورزی داشته و سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در کشاورزی قراردادی راغب کنند.

وی مشکلات مربوط به تغییر کاربریها را یکی از موانع سرمایه گذاری کشاورزی برشمرد و افزود: متاسفانه بسیاری از افراد بابت این مشکل گله‌مند هستند و نمایندگان دستگاه‌های مختلفی که باید در کمیسیون ماده‌ یک تبصره‌ یک حاضر باشند، در این جلسات حضور نمی‌یابند و چون تصمیمات این کمیسیون قائم به شخص می باشد، گاهی به مدت یک ماه منتظر امضاء اعضا می‌ماند.

مهندس فتحی در خاتمه اعمال سلیقه‌ هر دستگاه در تعیین قوانین و حریم و همچنین تعدد مراجع صادرکننده مجوز (که بنا به گفته‌ او این مشکل مختص آذربایجان شرقی است) را از دیگر مشکلات و موانع سرمایه گذاری کشاورزی برشمرد و خواستار رفع این موانع شد.