رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، از بلاتکلیفی واگنهای قطار، هواپیما، موتورهای هواپیما و کالاهای مربوط به کارخانجات در انبارهای این سازمان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از  صدا و سیما،عبدالمجید اجتهادی گفت: یکی از این بلاتکلیفی ها مربوط به مجوز کمیسیون ماده یک آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات است که وزارت صمت مدیریت کار را در این حوزه بر عهده دارد.

وی افزود : کالاهای حجیم مثل ۱۰ واگن قطار در آذربایجان غربی، یا هواپیما و موتورهای هواپیما در خراسان رضوی و کالاهای مربوط به کارخانجات، برای ترخیص شدن مشکلات مجوزی دارند که اگر بحث مجوزهای آنها حل شود، کالاهای حجیم که بالای ۹۰ درصد آنها متروکه هستند، تعیین تکلیف خواهند شد.
وی همچنین گفت : دادستانها معمولا برای ورود و حفظ و صیانت از بیت المال، مجوزهایی را به اموال تملیکی می دهند که تکلیف برخی از ماشین آلات سنگین، به این شیوه در حال تعیین است. حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور نیز گفته است : سازمان تعزیرات و دادستانی باید پرونده هایی را که احتمال قاچاق در آنها پایین است، در اولویت رسیدگی قرار دهند تا تکلیف اموال تملیکی در انبارها سریعتر مشخص شود.