رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با راه اندازی مرحله دوم شرکت دانش بنیان تولیدکننده قطعات جلوبندی خودرو در تبریز در ۶ ماه آینده این شهر تبدیل به دومین تولیدکننده کمک فنر خودروهای سواری می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار،  صابر پرنیان روز چهارشنبه در بازدید از طرح توسعه شرکت دانش بنیان پارت صنعت اظهار کرد: واحد یاد شده با استقرار در محل جدید و اختصاص زمین در شهرک صنعتی بعثت زمینه ساز اشتغال بالای جوانان تحصیلکرده دانشگاهی و نخبگان علمی شده و به پشتوانه توان فنی و تخصصی مهندسان و شاغلان خود پیشرفت های قابل ملاحظه ای خواهد داشت تا تبدیل به مجموعه پرافتخار شود.
وی بر آمادگی کامل مجموعه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در حمایت از تولیدکنندگان به ویژه در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی تاکید کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در ادامه بازدید های میدانی خود از ظرفیت های صنعتی و معدنی استان از واحد تولیدی کابل وران سازنده قطعات برقی و سیم کشی خودرو بازدید کرد.

بازدید از واحد کنونی و طرح توسعه شرکت کولیس تولیدکننده قطعات خودرو نیز از دیگر برنامه های میدانی پرنیان بود، با اجرایی شدن طرح توسعه این واحد صنعتی ظرفیت تولید آن تا چهار برابر افزایش می یابد.

آذربایجان شرقی نیز به دلیل داشتن مجموعه های تراکتورسازی، ماشین سازی، ایدم، چرخشگر و دیگر تولیدکنندگان و صنعتگران به عنوان قطب تولید قطعات خودرو به شمار می آید.