مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت الله حاج محمد فیض سرابی نماینده خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی با حضور جمعی از علما و مسوولان استان و مردم ولایی شهر زرنق شهرستان هریس در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش جارچی اخبار،  عضو خبرگان رهبری و امام جمعه شهر مراغه در این مراسم با اشاره به نقش علما در جامعه و در دوره غیبت حضرت امام زمان (عج ) گفت: علما هرکجا اقتضا کرده حتی جانشان را دردفاع از اسلام، دفاع از شیعه و ولایت از دست داده‌اند.

آیت الله محمد تقی پورمحمدی در مورد فضیلت آیت الله فیض سرابی گفت: آیت الله فیض سرابی شخصیتی بود که عمر خود را در راه اسلام، انقلاب اسلامی و اطاعت از رهبری سپری کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از شیوه های دشمن در مورد حذف مرجعیت و روحانیت از جامعه این بود که این علما را از چشم مردم بیاندازند، خاطرنشان کرد: انگلیسی ها برای ضربه زدن به روحانیت از روحانی مبدل استفاده می‌کردند و امروز هم در شبکه های دشمن در فضای مجازی علیه روحانیت تبلیغ می‌کنند و باید مواظب باشیم .

امام جمعه مراغه با بیان اینکه خلاء علمایی همچون آیت‌الله فیض سرابی باید پر شود، گفت: حوزه علمیه چهارده معصوم در شهر زرنق بستر مناسبی برای تربیت فرزندانی است که استعداد طلبگی دارند.

آیت الله محمد فیض سرابی نماینده مردم آذربایجان شرقی در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری و از اساتید حوزه علمیه قم ۲۲ فروردین پس از یک دوره بیماری در ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.