رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: جمهوری ایران از آرمان مردم فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس حمایت سیاسی و معنوی می‌کند.

به گزارش جارچی اخبار، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور روز پنجشنبه در نشست روشنگری و تبیین روز قدس که با حضور اعضای بسیج دانشجویی کردستان برگزار شد اظهار داشت: پس از نامگذاری جمعه آخر رمضان به نام روز قدس توسط امام راحل، تاکنون حمایت های ایران از جنبش مردم فلسطین بدون هیچ ملاحضه وجود داشته است.

وی اضافه کرد: مردم ایران با آرمان های فلسطین ارتباطی ناگسستنی دارند و هیچ قدرتی نمی تواند مانع این ارتباط معنوی و دینی باشد و مساله فلسطین برای ایران خط قرمز است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: مردم فلسطین در سالهای قبل با دست خالی و تنها با ایثار و شهادت مقابل رژیم صهیونیستی مبارزه می کردند اما اکنون مقاومت آنان وارد مرحله جدیدی شده است.

وی اضافه کرد: زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی جنایات صبرا و شتیلا را در مقابل چشم جهانیان انجام می داد و برخی ها از ارتش این رژیم به عنوان ارتش افسانه‌ای یاد می کردند، اکنون ورق برگشته و این رژیم مشغول حصارکشی بر دور شهرک های یهودی نشین است.

وی افزود: ارتش رژیم صهیونیستی توانست تمام اعراب را شکست دهد و رویای تسخیر خاورمیانه را در سر داشت، اما اکنون این ارتش رو به زوال و نابودی قرار دارد و حتی توان مقابله با جهادگران مقاومت را هم ندارد.

حجت‌الاسلام آقاجانپور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قدرت های دفاعی کشورمان اظهار داشت: هم اکنون ایران اسلامی با تکیه بر توان جوانان مومن و انقلابی یکی از قدرت های برتر در عرصه بین‌الملل است و کشورمان از یک قدرت منطقه‌ای فراتر رفته است.

وی گفت: دشمنی های نظام سلطه با جمهوری اسلامی تمامی ندارد و ماهیت نظام جمهوری اسلامی با ماهیت نظام سلطه در تضاد است و مخالفت غرب بر سر برنامه هسته‌ای و تحریم کشورمان بهانه‌ای بیش نیست.

وی با اشاره به بهانه غرب بر سر برنامه هسته‌ای کشور لیبی افزود: در حالی که لیبی تمام تجهیزات هسته‌ای خود را با کشتی تحویل غرب داد اما کشورهای غربی باز هم به این کشور حمله کردند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در پایان ضمن پاسخگویی به سئوال دانشجویان بسیجی به آنان توصیه کرد که بصیرت و آگاهی کامل پیدا کنند و این بصیرت را بین سایر اقشار جامعه ترویج دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور روز پنجشنبه به منظور دیدار با مسوولان و اقشار مختلف مردم به استان کردستان سفر کرده است و در راهپیمایی مردم سنندج در روز قدس برای مردم سخنرانی خواهد کرد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است. حضرت  امام راحل در سال ۱۳۵۸  این روز را  برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری کرد و از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی  در سرزمین های اشغالی راهپیمایی کنند. در این روز  مراسم های متعددی در کشورهای مختلف جهان در حمایت از فلسطینیان برگزار می شود.