مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه با حمایت عملیاتی دولت از اپراتورها امیدوار به توسعه شبکه فیبر نوری هستیم، گفت: در همین راستا، پورت‌های باند پهن ثابت شامل VDSL و FTTH در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۷۸۰۰ پورت توسعه یافته است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، “مجید سلطانی” اظهار کرد: به منظور تحقق برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت توسعه ۵ میلیون پورت باند پهن ثابت در کشور تا پایان سال ۱۴۰۳، شرکت مخابرات ایران با ادامه فعالیت‌های خود در زمینه توسعه شبکه مخابراتی در ۳۱ استان کشور، موفق به افزایش میزان ظرفیت سازی پورت‌های باند پهن ثابت شامل VDSL و FTTH در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۷۸۰۰ پورت شده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت سازی انجام شده قبلی، مجموع ظرفیت ایجاد شده FTTH تاکنون به ۸۸۷۰۰۰ و مجموع پورت منصوبه VDSL به ۲۲۷۵۴۲ پورت رسید.

سلطانی با بیان اینکه تحقق طرح توسعه فیبر نوری دولت؛ نیازمند حمایت از مخابرات و اپراتورها است، خاطرنشان کرد: بهترین راه‌حل برای اجرای این طرح، حمایت همه‌جانبه دولت و حاکمیت از اپراتورها و شرکت مخابرات ایران است تا این طرح به سرانجام برسد و در این مسیر جهت توسعه ۵ میلیون پورت باند پهن ثابت در کشور تا پایان سال ۱۴۰۳کاملا خوش بین هستیم.۱۳۵۲