معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صهیونیست‌ها امروز اقرار می‌کنند توانایی مقابله با محور مقاومت ۳۶۰ درجه‌ای که پیرامونشان تشکیل شده را ندارند و ارتش رژیم اسرائیل که در گذشته به راحتی جنایت می‌کرد، امروز جرئت هیچ حمله‌ای ندارد.

به گزارش جارچی اخبار، سردار یدالله جوانی, امروز جمعه، ۹ اردیبهشت در سخنرانی راهپیمایی روز جهانی قدس در میدان امام خمینی(ره) اصفهان با بیان اینکه یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای آزاده و سید شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم، اظهار کرد: مردم اصفهان؛ زنان و مردان و پیران و جوانانی که همانند مردم ایران و سایر سرزمین‌های اسلامی در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند، اگاه باشید که امروز قلب امام زمان(عج) را با این حضور خود، خشنود ساخته‌اید.

وی با اعتقاد به اینکه روز قدس یک هدیه الهی است که بر قلب‌الهی امام(ره) نازل شد. ادامه داد: ایشان با اعلام روز جمعه پایانی ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس، یک یادگار ماندگار و ارزشمند و گران سنگ برجای‌گذاشتند و امروز آثار این نامگداری آشکار است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح این سوال که چرا حمایت از مردم فلسطین مهم است؟ تصریح کرد: این اهتمام برای حضور تمام قد و با توان قوا برای فلسطین مهم است، آن هم در شرایطی که با گذشت چندین دهه در موضوع فلسطین و قدس شریف، اکنون دو نوع سوال در افکار عمومی‌ پیش روی‌ما است. یک سوال از سوی کسانی‌که انتقاد و محالفت می‌ورزند که چرا ما باید در امور دیگران دخالت داشته باشیم و چرا باید سیاست خارجی‌ ما تحت‌تاثیر موضوع فلسطین باشد و چرا برای آزادی قدس تلاش می‌کنیم و اصلا چرا باید نیرویی به نام قدس سپاه پاسداران داشته باشیم.

سردار جوانی اصافه کرد: یک سوال هم از سوی نیروهای انقلابی و مومنین و توده‌های متدین است و آن اینکه ایا به راستی به روزی آزادی قدس شریف را خواهیم دید؟ ایا این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را تجربه نخواهد کرد، جامه عمل به خود می‌پوشد؟

سردار جوانی افزود: در پاسخ به سوال اول می‌گویم که مخالفان حمایت جمهوری اسلامی از قدس شریف، اگر بدانند که فلسطین چگونه اشغال شد و چه اهدافی در پس آن بود، نگاهشان تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: ۷۵ سال قبل که نه جمهوری اسلامی و نه اسرائیل وجود نداشتند، کشورهای غربی برای فلج کردن کشورهای اسلامی و تفرقه در جهان اسلام و جلوگیری از پیشرفت مسلمانان، سناریویی طراحی کردند که باید در سرزمین فلسطین یک رژیم غیر اسلامی به نام اسرائیل با ایده تشکیل حکومت از نیل تا فرات ایجاد شود و به مرور از این نقطه در تمامی ساختارهای کشورهای اسلامی، در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نفوذ کنند تا مانع شوند که دوباره مسلمانان قد علم کنند و به فکر احیای تمدن و عظمت گذشته خود باشند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امام اسرائیل را به غده سرطانی تشبیه کردند. همه می‌دانیم که غده سرطانی اگر ریشه کن نشود و اگر ریشه‌هایش سوزانده نشود، آن پیکره را به کلی نابود خواهد کرد. بحث راهبردی محو اسرائیل از روی کره زمین، در واقع بحث جراحی این غده از پیکر جهان اسلام و مسلمین است.

جوانی در پاسخ به این سوال که آیا نابودی اسرائیل محقق می‌شود یا خبر، گفت: سوال کنندگان این پرسش اگر با تاریخ ۷۵ ساله اسرائیل و روند طی شده آن آشنا باشند، پاسخ این سوال را دریافت خواهند کرد. صحنه‌های زیبای حضور پرشور مردم در روز قدس که در ایران و عراق و یمن و حتی در اروپا خلق می‌شود، گواه بر این است که در مسیری گام بر می‌داریم که به نابودی اسرائیل منجر خواهد شد.

سخنران روز قدس در اصفهان با تقسیم تاریخ ننگین اسرائیل به دو مقطع گفت: یک مقطع قبل از پیروزی انقلاب است و در آن مقطع می‌بینیم که اسرائیل غاصب با کمک قدرت غرب، روند رو به گسترش دارد.

وی درباره تاریخ رژیم صهیونیستی ابراز کرد: این رژیم با توطئه اعلام موجودیت کرد و بی‌رحمانه مردم فلسطین را قتل‌عام و آواره کرد و هر جنایتی را با مجوز غرب انجام داد تا خود را تثبیت کند، حتی وقتی کشورهای اسلامی حرکتی را شروع کردند، در نهایت این رژیم با برخورداری حمایت‌های مادی فراتر از سرزمین فلسطین بخش‌هایی از کشورهای اسلامی مثل سرزمین سینا و بلندی‌های جولان را اشغال کردند به حدی که حتی روزنامه‌های ایران در زمان شاه نوشتند سه میلیون یهودی قوی‌تر از صد میلیون مسلمان هستند و این چنین به مسلمانان القا شد که هیچ چاره‌ای جز کرنش و تعظیم در برابر این موجود غاصب را ندارند.

جوانی گفت: در این شرایط انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد و رهبری این انقلاب بحث وحدت اسلامی در برابر اسرائیل، لزوم مبارزه با اسرائیل و … را بیان کرد و این مبارزه بر مبنای نگرش دینی و عقلانی بود.

وی تأکید کرد: کسانی که با قرآن آشنا هستند می‌دانند روز قدس در صحنه آمدن، مبارزه کردن و …عصاره کلام اهل بیت(ع) است و خداوند هم در قرآن می‌فرماید  اشداعلی الکفار رحما بینهم؛ مگر می‌شود ما پیرو قرآن و رسول(ص) و شیعه علی(ع) باشیم، ولی نسبت به این ظلم و اشغال و جنایت ساکت باشیم؟

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امام(ره) زمانی که روز قدس را اعلام کرد، حرف‌شان مبتنی بر آموزه‌های دینی یعنی مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم بود؛ و چند سال قبل در ادامه این مبارزات رهبری فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، چراکه از زمان انقلاب روند رو به جلوی اسرائیل متوقف شده و در مسیر افت قدرت قرار گرفته است.

وی گفت: در پیش از انقلاب، ارتش اسرائیل در جهان تبلیغ می‌کرد که به‌عنوان یک ارتش شکست‌ناپذیر است، اما امروز این شاخصه چگونه است؟ امروز به برکت انقلاب و مقاومت اسلامی در گذر زمان سنگ‌های در دستان فلسطینیان مظلوم و غزه قهرمان به برکت همان نگاه آسمانی امام(ره) و تدابیر رهبری و مجاهدت مردانی چون شهید سلیمانی، به موشک‌های نقطه زن تبدیل شده که هیچ نقطه‌ای از اسرائیل خارج از برد آنها نیست.

جوانی بیان کرد: این حرف‌ها شعار نیست و در این سال‌ها دیدیم که چگونه اسرائیلِ قلدر از لبنان فرار کرد؛ چگونه با تصور نابودی حزب الله پس از ۳۳ روز طعم تلخ شکست را چشید. آیا غیر از این است که کسانی که با خلوص برای دفاع از مظلوم قیام کردند، نصرت الهی پیروزی‌هایی را برایشان رقم زد؟

وی با بیان اینکه جنگ‌های غزه و اسرائیل شاهد همین ماجراست، گفت: صهیونیست‌ها امروز اقرار می‌کنند توانایی مقابله با محور مقاومت ۳۶۰ درجه‌ای که پیرامونشان تشکیل شده را ندارند و ارتش رژیم اسرائیل که در گذشته به راحتی جنایت می‌کرد، امروز جرئت هیچ حمله‌ای ندارد.

وی گفت: در نبرد شمشیر قدس که در ماه رمضان گذشته انجام گرفت، تمام آبروی اسرائیل و گنبد آهنینش در برابر موشک‌های غزه فرو ریخت و امروز اسرائیلی‌ها در هیچ نقطه‌ای احساس امنیت ندارند و از داخل در حال سایش قدرت هستند و آنقدر ضعیف شده‌اند که نمی‌توانند جایگاه مبارزان را شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای رژیمی که با توطئه غرب برای اشغال جهان اسلام جعل شد و رفتاری جنایت‌آمیز کرد و رهبران گروه‌های اسلامی را به سازش متقاعد کرده بود، امروز انقلاب اسلامی و رهبر عزیزمان و شما مردم وضعیت را به گونه‌ای رقم زده که صهیونیست‌ها خودشان می‌گویند امکان بقا ندارند.

سخنران روز جهانی قدس در اصفهان بیان کرد: این سخن برخی مقامات اسرائیلی است که ما چه بسا زودتر از آن ۲۵ سال فرو خواهیم ریخت.

وی گفت: اگر زمانی اسرائیلی‌ها از جنوب لبنان فرار کردند؛ اگر زمانی آمریکایی‌ها از عراق و افغانستان فرار کردند، آن روز نیز نزدیک است که صهیونیست‌ها گروه گروه از قدس شریف فرار کنند.

جوانی خطاب به صهیونیست‌ها و حامیان‌شان گفت: بببینند که در کشورهای مختلف و ایران اسلامی چگونه مردم همانند سال اولِ اعلام روز قدس، پای این آرمان ایستاده‌اند و بهتر است صهیونیست‌ها قبل از فرار از دریا چمدان‌ها را ببندند و مهاجرت معکوس کنند وگرنه فردا برایشان دیر خواهد بود.

وی معتقد است: امروز اسرائیل با امت‌های بیدار شده و به پا خواسته و به ویژه فلسطینیان مواجه است و این راه راهی است که ادامه خواهد داشت و کسانی که از اسرائیل حمایت کردند و دولت‌های مرتجع عربی که سازش کردند و می‌کنند بدانند در حال نزدیک شدن به نقطه پایانی هستند و ما به زودی آزادی مسجد الاقصی را جشن خواهیم گرفت و وعده الهی تخلف ناپذیر است.