شهردار تبریز از پیگیری خواهرخواندگی این کلانشهر با اشتوتگارت خبر داد و گفت: خواهرخواندگی تبریز با این شهر آلمانی موجب معرفی این شهر در سطح بین‌المللی می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، یعقوب هوشیار، روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز افزود: خواهرخواندگی اعتباری برای شهر تبریز در حوزه تبلیغاتی بوده و در دوره جدید مدیریت شهری باید تلاش کرد این برنامه‌ها را توسعه داده و از دیپلماسی بین‌المللی برای معرفی تبریز در دنیا استفاده کرد.

وی با اشاره به پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی تبریز در اشتوتگارت آلمان، اظهار داشت: بر همین اساس لایحه شهرداری تبریز مبنی بر برگزاری هفته فرهنگی تبریز در اشتوتگارت تقدیم شورای اسلامی این شهر شد.

شهردار تبریز گفت: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر مونیخ به تازگی با شهردار اشتوتگارت دیدار کرده و درخواست همکاری داده‌ و در آن برگزاری هفته‌های فرهنگی در ۲ شهر پیشنهاد شده است.

هوشیار، با بیان اینکه خواهرخواندگی پیش‌نیاز این برنامه است، ادامه داد: اشتوتگارت سومین ایالت بزرگ آلمان بوده و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و شهری صنعتی است.

وی یادآوری کرد: وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع بوده و به همین دلیل یک فوریت لایحه آن تقدیم شورا شده است.

در این جلسه یک فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر برگزاری هفته فرهنگی در اشتوتگارت آلمان به تصویب رسید و به کمیسیون های فرهنگی اجتماعی و برنامه و بودجه شورای اسلامی این شهر ارجاع داده شد.