معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در نشست خبری با خبرنگاران برنامه‌های دهه کرامت اعلام کرد و گفت: تلاش ما بر این بوده که بانوان و دختران سهم بیشتری از این آستان و مراسم‌های دهه کرامت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار، هادی محمودنژاد عنوان کرد: مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت صبح روز میلاد از ساعت ۸ صبح با خطبه خوانی خادمان حرم مطهر شروع می‌شود و سخنران این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی می‌باشد.
معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت: اعزام سفیران کریمه به برخی از استان‌ها و کشورها از دیگر برمامه‌های ما است که خادمان حرم در طول دهه کرامت به همراه پرچم متبرک آستان مقدس فاطمی در پکان‌های مختلف حضور می‌یابند.
وی عنوان کرد: برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر بانوی کرامت با مراسم تعویض پرچم در روز سه شنبه ۱۰ خرداد در صحن امام رضا علیه السلام شروع می‌شود که آیین افتتاح جشن‌های دهه کرامت در روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها در آستان مقدس قم و مراسم اختتامیه این دهه نیز در آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.
محمود نژاد افزود: صبح روز میلاد بانوی کرامت قبل از مراسم خطبه خوانی آیین جارو کشی خادمان را در صحن امام رضا علیه السلام خواهیم داشت و در ادامه برنامه های متنوع با شعار محوری «خدمت کریمانه جهاد عالمانه» برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ عنوان برنامه در دهه کرامت برگزار می‌شود، گفت: برگزاری همایش دختران آفتاب ویژه دختران نوجوان و جوان از برنامه های حرم مطهر در روز میلاد است که با مشارکت معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) نیز در این نشست با اشاره به راه‌اندازی پویش فدای دخترم، گفت: با توجه به اصالت هویت دختران، توجه به دختران ضروری است و لذا حرم مطهر بانوی کرامت مأمن و ملجأ دختران محسوب می‌شود، از طرفی ارتباط عاطفی دختران با پدران می‌تواند سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود در نتیجه ویژه‌برنامه‌های مختلفی در این راستا برنامه‌ریزی شده است.
وی با اشاره به اینکه توجه به دختران در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) در ارگان‌های مختلف باید افزایش یابد بیان کرد: حرم مطهر بانوی کرامت در این راستا اقدامات مختلفی را انجام داده است و زیارت اختصاصی حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) به نیابت از سردار حاج قاسم سلیمانی ویژه دختران کم‌توان و ناتوان جسمی با هماهنگی بهزیستی در روز میلاد حضرت معصومه(س) انجام خواهد شد.