مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: ایمن‌سازی و بهسازی راه‌های اصلی و روستایی از مطالبات استان در سفر رییس جمهور است.

به گزارش جارچی اخبار، اورجعلی علیزاده، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اداره کل طرح های پیشنهادی خود در حوزه ارتقای ایمنی تردد و بهسازی راه های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی را در سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان ارایه کرده است.

وی اظهار داشت: این پروژه ها در قالب طرح های ایمن سازی جاده ای، خط کشی، حفاظت روشنایی، تکمیل و تعمیرات پلها و روکش آسفالت راه های اصلی مواصلاتی و روکش آسفالت راه های روستایی در تمامی شهرستان های استان تهیه و در سفر پیش رو مصوب می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: این اداره کل در سالجاری ۲۵۰ کیلومتر روکش آسفالت، لکه گیری با استفاده از ۲۵۰ هزار تن آسفالت ریزی، سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط کشی راه ها، بهسازی ۲۲۵ کیلومتر و احداث ۵۰ کیلومتر راه روستایی را هدف گذاری کرده است.

علیزاده، ادامه داد: پیگیری تصویب و نصب ۵۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات، ارتقای ۱۵دوربین موجود و رفع ۳۰ نقطه پرتصادف از دیگر برنامه های این اداره کل در سالجاری است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است